sjukhem


både emil och jag ligger hemma och är sjuka :(


första advent


börjar bli lite smått sjuk nu och har fruktansvärt ont i armen :(
miila springer runt och vänder upp och ner på varenda sak,
emil kommer snart hem och jag sitter och kollar på film och är
allmänt jätte seg och idag är det första advent :)
vädret är tråkigt, vill ha massor av snö och kyla nu !!!
men det kommer väl snart hoppas jag.
ska städa upp nu , hejs :) ♥

chokladtryffel


idag på morgonen va jag och emil iväg och tog svinsprutan  :)
och nu är jag ensam hemma och då händer det saker :)
emil är på någon medeltidsmiddag med några så han kommer hem imorgon.
och jag städade köket nyss och gav mig på att baka chokladtryffel :D
så nu står det den i kylen och svalnar.
fått riktigt mycket julkänsla idag :D lyssnar på julmusik, ljusstakarna och
julstjärnorn är uppe och det är allmänt mysigt idag :)
 


fredag igen


nu är det redan fredag igen och det är skönt :)
idag va det en riktigt bra dag faktiskt.
slappt i skolan och sen efter gick jag, elle, emma och lollo
och fikade och planerade lite till helgen innan jul :) mys''
sen gick vi och handlade lite julklappar och sist hittade jag ett
par mega söta muggar, bredar temuggar, helt perfekt.
ångrar att jag inte köpte två till men får göra det nästa vecka.
sen träffade jag Ida och Hassan, sen kom emil från jobbet :)
Imorgon blir det att ta vaccinet, och springa och handla lite på Karlssons.

puss och godnatt :) ♥

kaos i huvudet!


så himla mycket nu ända fram till jul! helt kaos i mitt huvud.
precis blivit klar med sjukvårdsarbetet som ska vara inne imorgon
och har inte hunnit plugga någonting till sjukvårdsprovet.
jag hinner inte med längre känns det som.
fullt upp här hemma, skolan som trycker på och alla julklappar
och planerigar som ska hinnas med! planer, tankar och stress!
men nu har det äntligen blivit lite lugnare här efter både det ena
och det andra stimmet. och snart går väl även jag och lägger mig.
imorgon efter skolan blir det att planera med lollo, emma och elle,
springa och köpa ett par muggar och sen hem till fullt liv.

tack lollo för du orkade lyssna på mig idag,
var verkligen så skönt att lätta på trycker i huvudet :) ♥





lite mera julstämning


nu orkade jag inte vänta längre! nu åkte julstjärnorna
och ljusstakarna upp :) hihi '' så nu är det lite
mera julstämning hos oss :) får se vad emil säger sen (A)

Louvisa, du är verkligen guld värd vännen ! du är allt och mycket mer. ♥

läkarbesök


klar för att åka till eksjö, ortopeden.
väntar bara på pappa som ska komma och hämta mig.
efter det blir det troligtvis skolan och sen lite kalas
för mammas farmor :) ♥

färgning av sibbes hår


precis färgat klart sibbes hår som jag dumt
nog lovat att jag skulle göra ikväll, men trodde inte
att det skulle bli såhär sent :S aja nu är det klart i alla fall
och nu ska även jag gå och sova :)

puss ♥


kvällsmat


omelett, bacon, ostsmörgås, te och en ängels tålamod :) kvällens plan'' ♥

dålig morgon


vaknar av att mormor ringer och säger att vaccinet är slut i hela länet,
hej och goddag! jag skulle ju tagit det idag ! jahopp , vänta ännu en vecka till
på det där förbaskade vaccinet.
aja , sen när jag skulle gå ut med Ero som stog och gnällde som en stucken gris
så möts jag av massa kommunalarbetare :S som gräver för att
vattenledningarna gått sönder här , jaha , kunde jag inte tänkt på det tidigare
för jag gick bara ut i tröja och skor, men men , skitsamma nu var jag ändå ute.
Och nu ligger jag åter i sängen med emil , fast han sover :)
ska snart gå och fixa lite frukost tror jag , börjar bli hungrig.

puss ! ♥

riktigt skönt


emil masserar min rygg och det är riktigt skönt :) ♥

let's go !!


nu är allt snart klart och vi drar :)
äntligen någon annan stans, hoho !!
nu blir det att städa lite här hemma , igen :/
sen packa ner lite saker och sist kolla på någon
bra film :)


en ängels tålamod


fått hem 2 säsonger av "En ängels tålamod" nu, äntligen!!!
kollat på det nu till och från ikväll men nu är det time för
oss att sova :)

nattinatti ♥



new moon


hejhej!
var som sagt på bio igår , new moon.
hade jätte stora förväntningar och allt men tyckte inte
den vart sådär jätte mega bra som alla påstod.
första filmen "gled" fram och nu andra filmen, "hackig"
tyckte jag. helt plötsligt hände det och sen va det direkt
över till något annat, och den va inte mycket efter bokens
berättelse tyckte jag inte. visst den va bra men ettan va
bättre enligt mig. :)


nyvaken


nyvaken, sitter och kollar på time out och hyffsat glad
för att ha varit en sån dålig dag igår.
E ligger fortfarande och sover och det ska han få göra :)
ikväll ska jag iväg på bio en stund med Anna , New moon,
längtar så. annars idag blir det det vanliga :) ♥


glaset


trodde inte det kunde gå mer fel idag än vad det redan gjort.
jojo , visst kunde det de.
emil och jag ligger och kollar på nya wallander när plötsligt
jag rör mig och kudde hänger på och slår ner glaset som står bredvid.
jag är sååå lyckad,

chokladte


hjälpte min lillebror med läxan som blev klar för en liten stund sen,
maten är i ugnen och klockan går :)
sitter för tillfälligt i soffan med mitt nyinköpta chokladte och kollar på
stefan och kristen medan jag väntar på att emil ska komma hem :)

tillbaka till chokladte. aldrig smakat förut så fick jag syn på det
när jag och emma va nere på stan en snabbis. köpte det för att smaka
och riktigt gott faktiskt :) tycker jag att ni ska smaka om ni inte gjort det.


sos gute


precis sett klar avsnitt 7 av sos gute :)
så sjukt bra och intressant program så det är inte klokt !!
någon mer än jag och elle som är stört galna i programmet ??

nu blir det att sova :)
sovgott , godnatt ♥

....


fattar inte hur du ens kunde få jobbet som lärare ?! :@


sitter och arbetar med etiken som aldrig vill bli klar..
precis kommit hem från mormor också, som fick mig på lite bättre humör''
skolan kan dra någonstans för tillfälligt och jag orkar inte, vill bara vara hemma
och inte göra någonting , ingenting!! men det finns idioter till allt som Elle brukar säga.

---

imorgon gäller det, önska oss lycka till!



sminktips

Perfekt hy på 4 minuter!

1. Ansiktskräm
Applicera en ansiktskräm anpassad för din hudtyp och låt den sjunka in och torka in den ordentligen!
ett tips är att jobba in krämen på torra partier så att det inte ser lika torrt ut.

2. Primer
Applicera i hela ansiktet, om du inte har slät hy, då du bara behöver ta i t-zonen (panna & näsa)

3. Foundation
Applicera med en pensel eller med en fuktig svamp för att få foundation lagret att se mer naturligt ut.
Tänk på att klicka ut foundationen i ansiktet och sedan jobba utåt mot kanterna.

4. Concealer
Dutta på dom ställerna du behöver, som t.ex under ögonen.
När du tar concealer under ögat ska du tänka på att inte ta under hela ögonområdet! då ser det mörka fortfarande mörkt ut.

5. Puder
Svep löspuder över hela ansiktet med en stor puderborste.
MEn tänk på att inte överdosera!

sova time


nu är det även tid för mig att gå och
lägga mig i sängen och försöka sova :)
nattinatti ♥



målar dag


kladd och åter kladd!
jag lyckas aldrig hålla mig ens lite ren när jag målar :S :P
alltså så har jag målat sen jag kom hem från skolan vid
kvart över två :) älskar att måla!!
snart så blir den röda väggen vit , likaså den nya garderoben,
som snart ska sättas ihop :) mycket händer hos mig '' ♥


skolan


sitter i skolan med anna och försöker beställa biljetter
till den nya filmen , New moon , !! :D bäst ''
fast vi lyckas inte så bra för man behöver ett nummer
men fribiljetterna är hemma hos anna och hennes
mamma svarar inte på telefonen så vi får inte tag på det ! morr''
ska äta nu och sen dra ner till stan och handla lite julklappar och te :) ♥



kvällen 16:e november


sitter framför tv:n , paradise hotel, med en kopp te :)
precis städat klart här och så. finfint''
skolan idag va rätt seg, elle den idioten tog nästan livet av mig på gymmet !!
sen blev det mormor en stund nu ikväll och sen plugg. riktigt seg dag!
men men , imorgon kommer lilleplutten hit, bäst :)


svenneplutten ligger bredvid och sover :)



paradise hotel !!


precis masserat klart min lillebror, snäll idag (A) hehe
om 50 minuter börjar paradise hotel sverige 2009 !!
äntligen :) sjukt bra program. någon mer än jag
och milton som ska se ? :)

sitter förövrigt just nu hemma och töntar mig vid datan,
slår in mammas julklapp och ska jätte snart gå
ner och hämta kvällsmat och sen
fortsätta sega här tills kl. 22.00 !!! :D


ha det bäst :) pusshej


lilleplutten''


ligger i emils säng om väntar på att han
ska komma tillbaka med en alvedon och ett glas vatten ! :)
sen blir det film och sova som gäller.

vi spelade ett sjukt spel innan, men det vart skit kul ändå. :)
snacka om att vi inte hade något liv!

ha det bäst, puss hej ! ♥

Olycka!!

idag va det då Dagen med stort D :)
i skolan kom niorna på besök och kollade lite på de
olika programmen och min grupp hade drama.
sen nu på kvällen blev den olyckan med brandkåren :)
och shit va kul det vart!!! fruktansvärt lyckat. bilder kommer
jätte snart , så fort jag fått dem, för min kamera slutade funkar direkt ! :S
aja i alla fall , det vart så himla lyckat och kul! :)

nu blir det plugga till medicin provet imorgon,
om våra sinnen .
sen imorgon efter skolan drar jag till emil :) ♥

plugga , mat och sen sova :) hejs ''


andra avenyn


nu börjar snart andra avenyn så nu
blir det soffan, kvällsmat och tv:n :)



måste skriva av mig.


är bara tvungen att skriva av mig, arg, irriterad och allt är bara åt fel
håll idag så inlägget kommer inte vara alltför positivt.
men alla har som sagt rätt till dåliga dagar.

att alltid få höra att man har fel och att det är si och så är väldigt jobbigt i
längden. trött på detta nu. du ska alltid ha rätt och ska
alltid veta mest och vara bäst.
inse att du också , som alla andra har fel ibland.
förstår inte riktigt hur du orkar.

dagen har bara gått åt skogen, allt jag sagt har tydligen bara varit fel.
magen känns konstig, jag kan inte sitta still pga magen och jag är sur!


vaccinet


huvudvärken börjar komma smygandes igen :/
och magen värken. orkar inte bli mera sjuk nu, bara jobbigt.

har ni tänkt på att det inte är långt kvar till jul nu, längtar!
redan inhandlar massa julklappar , får se hur mycket det blir
sen när julen är här :) och idag snöar det utanför mitt fönster :)
hur mysigt som helst ♦

från det ena till det andra , är det många som ska ta
vaccinet mot svininfluensan ?? eller är jag den enda ungdom
som ska ?? :) om ni inte tar den så hoppas ni slipper
bli sjuka.

läxorna väntar :/ ha det bäst. KRAAM! ♥

tråkig helg!


Halloj!

ledsen för dålig uppdatering men haft fullt upp hela helgen.
helgen spenderades som sagt i skolan med stresshantering.
både segt och roligt. yoga och den andra saken (?) vart roligt och så
men inte teorin, sjukt segt och långtråkigt, men jag överlevde i alla fall.
och sen igår efter detta åkte jag och hämtade E hos kim och sen for vi hem
för att påböja en helt jätte slapp söndagskväll!  sagt och gjort , den blev slapp!

Veckan ser ut som sådan att det är lugnt i skolan , medicin prov på fredag
och på torsdag är den stora dagen här!! :D
först kommer niorna till skolan och då ska tvåorna (vi) berätta om programmet
och då kör vi en liten "olycka" för att visa lite.
sen på kvällen är det den STORA olyckan :D äntligen typ!
tyvärr glömt lägga in bilderna från förra övningen så nu kommer
nya bilder in kan jag lova !! :D

nu ska jag äta lite  :) ♥

stresshantering

huvudvärken är i stort sett borta nu och det är riktigt skönt !!

i tisdags va jag nere på brandstationen på möte om våran
söta "lilla" olycka nästa vecka, snacka om grejer !! :D

och idag blev alla skador färdigplanerade också, super bra!! (Y)
imorgon är det fredag och den spenderas förmodligen med mormor :)
och i helgen är det skolan som gäller. stresshanteringskursen avslutas
men yoga och massa, visst det kommer säkert bli kul men inte på en helg :S

aja , tur Lydia är med så, hehe. och på söndag kommer emil hit.

snön har kommmit :D:D en stund i alla fall. och jag längter fruktansvärt
mycket till jul!!

ska gosa ner mig med emil nu :) sov gott ♥

Säffle + huvudvärk


nu är jag hemma från säffle, kom hem igår.
veckan har varit jätte bra !!
inte gjort så värst mycket men har varit jätte
skönt att komma bort :) jätte kul och trevligt.
varit inne i säffle lite, lekt med kevin hur mycket som helst,
lagat mat och slappat, helt underbart :) inte sista gången vi åker
dit kan jag ju säga. :)

idag va det skolan igen , misslyckat. fick världens huvudvärk igår
och det har inte släppt än fast jag tagit alvedon. blir snart galen!!
det förstörde hela dagen!
planerat till dagen då de nya ettorna ska komma och checka lite
och sen en föreläsning om bemötande på 2 timmar, det va min skoldag.

nu ska jag försöka orka mig upp till mormor en sväng sen blir det vila.
imorgon kommer Emil hit igen (åkte hem idag). ska hjälpa min bror
med bilen och förhoppningsvis vara lite social med mig :) ♥

RSS 2.0