ingen lugn eftermiddag idag inte !!

kom hem i hopp om att få koppla av och
slöa framför tv:n men hinner inte mer än hem förän
Lillebror ringer och skriker att det brinner!!
försökte få honom lugn och förklara vart det brinner och att det ska gå därifrån
för att inte bli skadade. det enda jag lyckades få fram är skogen. jaha men goddag tänkte jag,
skog finns det ju verkligen inte mycket utav här eller så.
får till slut fram vart och att han ska ställa sig vid vägen.
fort som bara den drar jag dit och sen börjar motionen ! långt in åt
fanders är det och sen samtidigt ha pappa (brandman) i telefonen och förklara
exakt vart jag är, inte det lättaste. kommer till slut fram och hejsan hoppsan, inte lite det där.
får iväg Lillebror och hans kompis till vägen för att de inte ska bli skadade och jag springer
och möter upp brandkåren och hoppar in och försöker så gott jag kan visa vägen.
inte det lättaste att hitta en väg till beskrivningen "rätt in i skogen".
vi hittar tillslut dit och jag springer vidare till vägen för att rättleda de andra kårerna som skulle dit.
vårsolen, skogsmaskiner och gläntor är ingen bra blandning !

Lillebror och hans kompis, små hjältar ;)

Kommentarer
Postat av: Jessica Hill [foto]

Hej! Fin blogg du hade! :) Tur att de upptäckte branden!

2010-04-14 @ 18:23:40
URL: http://jessicahill.blogg.se/
Postat av: bälla svarar

Hej ! tacktack. ja det va riktigt tur att de gjorde det! :)

2010-04-14 @ 18:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0