lugnt men ändå inte

utanför tutar ambulansen förbi i full fart och inne sitter jag och
kollar på Norska Hollywood fruar.

Kvällen blev inte riktigt som planerad så den blev lugn framför tv:n.
Får bli i helgen istället! :)

Dagen på jobbet var riktigt stressig,lite jobbig speciellt om man stressar med någon som inte
vet ett skit hur man ska göra utan jag, USK-elev får förklara . knasknas!
Men imorgon börjar jag vid 14.00, så får lite sovmorgon, lär behövas ! :)


några få bilder, mer kommer






















lugn kväll

Nu är jag hemma hos mig , har packat upp, fixat mat och ätit och borstat tänderna
och lagt mig i sängen :) Kollar på Briget Jones dagbok och prata med kompisar :)

Ska snart ta och sova för att vara någorlunda utvilad imorgon till en fullspäckad
dag på jobbet ! :)

Nattinatti! ♥

farmor är här


Nu är farmor här så ska åka hem till mig nu :) puss !

nu lite ledig tid

Heej !

Nu sitter jag i soffan och kollar på någon konstig film med
pappa och Storebror och har lite ledig tid.
Dagen har varit fullspäckad.
Vaknade vid kvart i nio, la mig i soffan och kollade på Wallander och
råkade nog väcka pappa, som satte sig och gjorde mig sällskap.
Sen kom mamms hem, grattade henne, åkte till gammelfarmor på fika,
åkte vidare till farmor och farfar på middag och sen mormor på fika.
Magen typ sprängs nu känns det som.
Och ikväll skjutsar farmor hem mig till mig igen.

Kvällen igår var så fruktansvärt rolig, bilder kommer så fort jag fått dom.
Började kvällen hos Nillan med massa roligt folk, musik och spel
sen vidare till ekbacken.
Aah det va sannslöst så kul vi hade !! Bara att någon råkade lägga en cigg i min luva på
tröjan så är ett stooooooort hål i den. tur det inte tog eld bara. 
Märkte det idag när jag skulle ta på mig den och den stank skit och det ramlade ut en cigg.
men men sånt som händer ;) 

 Tack alla för kvällen/natten.

nu drar jag på fest !

Nu är jag klar och nu ska pappa köra iväg mig till Nillan ;)
Förfest och sen Ekbacken :) !

Ha det bra ikväll!!!!

Tagga fest ;)




älskar låten !! Tagga fest nu ;) (Y)

...

My life, your dream !

musikvideos med bror


Nu sitter jag och kollar på tv med Storebror , ska försöka få
med mormor in till stan för att ta ut pengar.
Sitter förresten hemma hos mamms för den som missat det :)
I Jönköping igår hittade jag lite, bilder kommer sen :)

Nu ska jag övertala mormor, hejs ! :)

kort dag

Slutade tidigare idag, vid två. så ska snart åka till Jönköping.

Va en del att göra på jobbet idag, köra massa patienter, hämta på
uppvaket och så vidare.

Nu ska jag åka :) !

seg dag på jobbet. !

Dagen på jobbet gick rätt segt, hände inte mkt så fick mest sitta
och prata. Så sitter nu i sängen och töntar mig med Elle framför
tv:n, likadana datorer, internet och kläder. så himla rolig blick !

Men nu ska jag sova, upp tidigt och jobba imorgon sen blir det
Jönköping med mamms.

Natti natti *


stantime

Nu drar jag ut på stan och slösar lite pengar, :P
eller inte riktigt så, handla lite mat och sen om jag hitta nått mer !
Fast imorgon blir det shopping med mamms, Jönköping!

Bra morgon !

Vaknade av att arbetarna började leva rövare utan dörren så bara
att kliva upp. Åt frukost, städade och gjorde mig i ordning :)

Och nu har jag precis beställt två nya klänningar, superduper fina!!
Lagom till mamms 40-års fest :)
bilder kommer när dom kommit hem.

Nu ska jag gå ut på stan lite. puss !

Helgens planer

Idag slutade jag tidigt för de andra skulle på möte, kvart i ett kom jag hem!
somnade som en stock och vaknade nu för en lite stund sen så har precis ätit.

Imorgon är det kväll som gäller och fram tills dess ska jag bara ta det lugnt.
Måste gå till willys en sväng, glömde brödet förra gången, bra bälla ! :)

Helgen ser ut som sådan att på fredag åker jag hem till mamms, stannar i stan och
shoppar lite, kvällen blir lugn.
På lördag blir det lugnt på förmiddagen, hoppas solen är framme, sen på kvällen drar
jag till Nillan och sen vidare till Ekbacken.
Och på söndag är det fira Emmadag :) och sen tillbaka hit till mig på kvällen.

fullt upp

Idag när jag kom till jobbet var det fullt upp redan från början, 8 nya patienter att
få veta info om, provtagningar , gå till labb med proverna, överfallslarm x flera,
läkarsamtal och massa mer, helt full upp ! men det gillas ;)

Nu ska jag laga mat och sen bara ta det lugnt. :)

dumma regn !


tänkte precis gå till Willys men när jag kom utanför porten
så regnar det ! åh dumma regn! hoppas det snart slutar för jag är
sugen på glass ;)

duktig !!

Nu har jag varit duktig och lagat mat och ätit, diskat och lite.
Så ska snart gå och handla lite mjölk och glass :) ben&jerry, mums !!

Ikväll vet jag inte vad jag ska göra, funderar på att kolla på en film och
äta lite chips och sånt, men vet inte , det får man se ;)

vilken ben&jerry tycker ni är godast ?


Måndag igen

Nu är det måndag igen och solen lyser!
Ledig idag också men imorgon är det slut på ledigheten, skönt !

Ska snart ta och äta lite frukost, varma mackor :) gott.
sen får man se vart dagen bär :) handla lite mjölk ska jag göra i alla fall!

skönt väder !

Godmorgon!

Nu är jag vaken och har precis ätit frukost!
ska snart göra mig i ordning och vandra mig bort till Ingela.

Vädret är super fint idag också så blir sommarkläder även idag !
mycket skönt, hoppas bara inte det blir regn sen, det återstår att se !

Hoppas ni andra får en bra söndag :)

inget kul alls

finns inget roligt på tv:n nu ! trååååkigt så får la kolla på en
film eller nått och sova, ensam på en lördagkväll. inte så kul nej !

hoppas ni andra har en trevligare kväll !

visst har varit hos Ingela en stund och det var himla trevligt,
åt god mat och pratade lite, trevlans :)

Mig igen

Nu sitter jag hemma hos mig igen!
precis packat upp alla mat jag handlade innan och ska
väl snart dra mig bort mot Ingela. :)

Annars idag har jag solat, så himla skönt
och sen åkte jag hit, handlade mat och sen packade upp allt.
det var min dag, ! :)

hemma hos mamms igen

Nu sitter jag hemma hos mamms igen efter en lång och varm dag i stan.
Bobbe kom och mötte upp mig sen hängde jag med till bilprovningen, gick ut med hunden
och sen körde han mig till läkaren !
Efter det mötte jag upp Elle vi Hörnet och vi gick och fikade, mycket mysigt !!

Och nu sitter jag här , ensam på mamms altan, bror åkte nyss och spelade fotboll,
träffade honom nog i 10 minuter. Så vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu :S


jag är sugen på glass !


uppe tidigt på en ledig dag !

japp ni läste rätt , jag är upp tidigt idag också , även att
jag är ledig, ska snart åka in till stan en sväng, tråk !
sen blir det hem och ta det lugnt igen , gå väl upp till mormor en
stund också !

Hej så länge :) !

hem till mamms

Blev att åka hem till mamms istället för att bara sitta i
lägenheten och inte göra nått. Så sitter nu på altanen och njuter av vädret !
Precis färgat min brors hår brunt och ätit lite. !

Mamms och pappa åker iväg till Falkenberg över helgen så bror och jag är själva.
Imorgon blir det läkaren en sväng men åker jag nog hem hit igen och tillbaka till mig
på lördag :)

Ser visst ut att bli lite åska här , :S tur man har allt bärbart :)

inget jobb idag

Blev hemma från jobbet idag, mådde inte bra när jag vaknade :/
så blir att kurera upp mig hela dagen!
Nu börjar jag inte jobba förrän på tisdag, skönt men ändå inte och då
går jag inte på min näst sista vecka där. riktigt tråkigt !!! :(

Nu sitter jag och kollar på "The Biggest Loser" och äter frukost.
vaknade av fåglarna och solen idag, inte utav brandkåren :P
Lite skönare sätt att vakna på.


Dialysen

Jätte bra dag på jobbet idag, och imorgon blir det förmodligen att
vara på dialysen ett tag ! :) kulkul !

Nu sitter jag och kollar på Efterlyst och äter kvällsmat, ska snart sova för att
få lite sömn innan en dag på jobbet, börjar vid sju imorgon bitti!

Godnatt :) ♥


fortsatt bra dag

var skönt att träffa Ingela en stund, var och packade lite grejer hos Ida
och sen gick en sväng på stan. Handlade även lite mat!

Nu har jag fixat matlådan så snart gå och jobba :)
hoppas ni andra får en bra dag ! Kram

Ut i fina vädret !

Godmorgon !!

precis ätit frukost och ska nu börja göra mig i ordning och sen gå en sväng
på stan ! något bättre än att sitta här ! :)

Resten av dagen ska jag jobbar, börjar vid två och slutar vid halv tio.
skönt skönt och imorgon jobbar jag sista dagen för veckan, börjar igen
på tisdag ! Och i helgen vet jag inte exakt vad som händer, nått hoppas jag ! :)

Ny design !


Som ni kanske ser så ser min blogg lite annorlunda ut !
Johanna var snäll och fixade den och är verkligen super nöjd ! :) ♥

Bra dag bra dag !

Oj vad god maten var !! bra bälla*

Jobbet idag gick fort över, mycket roligt var det också :) hehe
och nu ikväll blir det att bara ta det lugnt. Ska ut och gå en sväng också tänkte jag
om jag kommer loss från tv:n ! Hehe

Hoppas alla ni andra haft en bra dag och kommer ha en fortsatt
bra dag ! :)

gottit!

Precis lagat mat !!
- Potatiskorketter, lövbiff och rödvinssås :) mums !!
och sallad på det såklart ! :)

min blomma lever !


stod och kollade på min blomma som jag lyckats döda för ett
tag sen men efter mycket om och men så är den påväg till liv igen ! :)

där ser du mamms, jag kan faktiskt ta hand om blommor :)


ledig men inte lugn

Godmorgon söta läsare !

Idag är jag ledig men inte blev det sovmorgon för det !
Klev upp runt åtta och åt frukost, gick och duschade sen
gick jag och tvättade lite kläder ! duktig jag är ;) precis
hängt upp tvätten och ska nu börja städa! Lär inte vara en
enda lugn stund idag.
Vi två åker jag på möte, får se hur det går. Bra hoppas jag !

Hur ser eran dag ut ?

slutade lite tidigare


nu är jag hemma från jobbet, slutade tidigare tyvärr !
så nu sitter jag och dummar mig med pontus och kollar
på Wipeout! :) ska gå och fixa varma mackor tänkte jag!


hemsk väckarklocka

sov jätte skönt en stund med fönstret öppet och vaknar av
att hela räddningstjänsten slår på alla syrenen !
fyra olika brandbilar , en chefbil och två ambulanser. tack så mycket.
visst skulle ändå upp men kanske kunde fått vakna lite lättare än
att flyga upp ur sängen :)

nu ska jag göra mig i ordning och äta lite sen jobba!


sovmorgon en söndag !

riktigt skönt med lite sovmorgon på en söndag :)
precis ätit frukost så ska snart klä på mig lite kläder !
och vid två går jag och jobbar, skönt skönt !

middagen med Ingela igår var bra ! skönt att träffa henne och
prata lite :) !


snart middag

vädret är helt underbart , eller det var det en stund i alla fall men nu
börjar det visst bli lite mörkt :S :(
I alla fall så var det jätte kul på jobbet och det gick fort, lite för fort idag.

Ska snart gå och äta middag, mysigt :) sen blir kvällen bara lugnt.
Och imorgon jobbar jag till halv tio på kvällen! goodie :)


hemma igen

nu sitter jag hemma igen , ensam framför så ska det låta med en stor kopp tee !!
ska snart sova för jag är jätte trött, konstigt ! puss ♥

färdig jobbat för idag !

Nu har jag jobbat färdigt för idag och det var ritkigt bra ! haft massa annat i tankarna,
det gillas !! kört patienter fram och tillbaka från ect:n och ojoj vad kul det har varit !
mindre kul är vädret ! blir så trött på det, igår kväll när jag kom hem så kunde jag sitta på balkongen
för det var så skönt men nu vill jag inte gå ut !

sitter och väntar på att mamms ska komma och hämta mig, ska åka till jkpg en sväng !
mycket tacksam för det !
annars blir kvällen bara lung och efter jobbet imorgon blir det middag med Ingela!


annat i huvudet tack .

ska gå och jobba nu i hopp om att tänka på annat!

angel !


godmorgon

då var det morgon igen och jag vill bara sova bort allt !
ska snart gå och ställa mig i duschen sen får jag se vart dagen tar mig.

jobbar 6 dagar denna veckan, men nästa vecka jobbar jag bara tre, skönt
med långledigt.



alltid du emil ♥



onsdag igen !

jaha nu är det onsdag igen och börjar jobba vid två!

igår bloggade jag ingenting men jag hade fullt upp.
vaknade vid nio typ och gjorde mig i ordning och gick bort till Ingela.
gick senare på stan och fikade och lite med henne och sen gick hon och jobbade.
vid halv fem kom emil hem och då hade jag lagat mat, potatisgratäng och kassler,
super gott och jag var jätte hungrig!
efter middagen och lite slappt gick vi och handlade lite bröd och mjölk
sen blev det myspys! film och gottit, supermysigt !! pluttis :)

idag gick jag upp vid fem med emil för att göra honom sällskap och sen åkte han till jobbet och jag
somande om och nu sitter jag här, precis ätit frukost och ska snart göra mig iordning och gå ut på
stan en sväng hade jag tänkt :) !

Segis !

Igår kväll kom emil hit till slut ! mycket bra! kollade på Wipeout och Wallander och åt
kvällsmat, mysigt ! plutten kommer hit imorgon också!

nu har jag i alla fall slutat jobba och ska snart laga lite mat, hungrig !
sen ska jag bara slöa, inte göra något annat ! så fruktansvärt trött.
höll på att somna på läkarsamtalet idag så idag blir det sova och imorgon
är jag ledig! :)


nu har jag varit duktig !

nu har jag varit och kollat på när Lillebror spelat fotboll, vann med 7-2. brabra!
sen var jag och handlade mat med mamms, mycket bra att handla med henne ! :)
sen efter matchen lagade jag sen middag till mig och nu väntar jag på emil. !

ikväll blir det att kolla på wallander och äta lite snacks. :)


varmtvarmt

Godmorgon !!
vaknade tidigt av att det var dundervarmt hos mig, inte skönt.
men nu är det bättre, öppnade fönstret men kan inte somna om.
ska snart städa lite och sen ställa mig i duschen.

Igår kväll var det lugnt här, satta och kollade på Stefan och Krister (hade fattat fel)
och den vart riktigt bra! somnade direkt efter den.

Och idag kommer mamms, pappa och lillebror hit en sväng ikväll, trevlans !
sen ska jag gå och handla lite!



helt perfekt dag på jobbet !

försov mig lite så fick hoppa över frukosten men blev serverad storfrukost när jag
kom till jobbet ! :) riktigt gott !
varit en superbra dag på jobbet, massa nytt ! lite svårt i början men med bra förklaring
så gick det jätte bra !

nu ska jag snart vandra mig bort till konsum och handla lite gott tills ikväll, ensam hemma så
ska fixa lite gott att äta och kolla på tv:n, 20.05 på tv4 ;)


hemsk kväll som bara vill glömmas bort!!

Jobbet idag vart roligt som vanligt. fick prova på nya saker, super roligt rent ut sagt !!
fick sluta en timma tidigare, fråga mig inte varför för jag vet inte själv. :)
När jag kom hem lagade jag stor middag, gottit och sedan fixade jag tv:n så
nu funkar den igen :D

sen kom kvällen och den är riktigt hemskt , vill bara sova och glömma bort den totalt !
kollar lite på talang men funderar på att sova istället!
ska upp tidigt och jobba imorgon, så kanske är lika bra att sova´, + att jag slipper allt just nu !

natti natti ! ''

intersport eller inte ?

nu har jag gjort mig i ordning och allt så
funderar på att gå bort till intersport och köpa min efterlängtade
älskade tröja
som jag aldrig har hunnit köpa innan. nu har jag
tiden för emil kommer inte förrän om en timma ungefär !
eller om jag ska gå och handla lite sommarkläder ? :)
återstår att se !




ledig dag

Godmorgon!
nu är jag vaken men fortfarande trött! och väldigt hungrig,
men det är så långt bort till köket och jag orkar inte kliva upp!

Idag är jag ledig. ska nog gå på stan en sväng och sen ska babe och jag
gå och äta hos Ida. och senare ska vi storhandla mat ! :)

En väldigt trött bälla

Godmorgon !
natten var riktigt hemsk och jag är världens tröttaste bälla just nu !
gjort mig i ordning och packat ner lite saker och ska jätte snart vandra mig
ner till bussen för att åka hem till mig. Börjar jobba vid 16.00 så har en stund på mig
hemma. skönt att vara ledig imorgon, sooooovmorgon !! sen blir det storhandla med babe!

hörs senare !

alla prov gjorda

nu är alla prov för 2:an gjorda ! så himla skönt och aldrig mera någon matte!!!

sitter hemma hos mamms nu, precis ätit. ska snart baka lite tänkte jag och sen
hoppa in i duschen. Imorgon åker jag hem till mig igen, börjar jobba vid 16.00 till 21.30.
på torsdag kommer babe hem till mig, storhandla och ha filmkväll :)

nu ska jag baka :) puss !


rolig dag på jobbet

vaknade med ett väldigt dåligt humör, ville verkligen inte gå och jobba.
men väl där så blev det bra. har varit en riktigt rolig dag på jobbet helt enkelt!!
ska fixa lite mat nu sen bara ta det lugnt och senare ikväll ska jag åka hem till
mamms ! ledig imorgon och börjar vid 4 på onsdag ! :)

berätta om helgen senare ikväll! puss

RSS 2.0