Tröga meningar från gammelfarmor

Var ju som sagt hos morfar innan och tog med oss gammelfarmor dit, (morfars mamma) och hon är inte så smart som jag bevisat tidigare i bloggen men idag tog det nästan priset alltså, hon är trög ;) !

Morfar: har du använt dvd:n jag nästan var tvungen att springa upp mitt i natten och köpa till dig?
Gammelfarmor: nej den har jag ju bara för att ha en dvd, jag har aldrig använt den och kommer nog inte gör *ler*

Gammelfarmor: har ni ett skohorn? jag har svårt att få på mig de här skorna. kolla jag har köpte nya skor igen.
Morfar: mmh va fina. nej vi har inte hunnit skaffa något än.
Gammelfarmor: Okej, (börjar leta efter bland jackorna) nehe ni hade inget nej. *ler*

Gammelfarmor: Gabbie vad heter hon Ulrika som mormor gillar så mycket?
Jag: Hydman Vallin. vadå?
Gammelfarmor: det är så i korsordet och kom inte på vad hon hette. men okej, hudman, nej hadman, så var det, hadman.
Jag: nej Hydma heter hon.
Gammelfarmor: okej tack så mycket. (tyst en stund) vad hette hon sa du?
Jag: Hydman med Y.

Och grejen är den att hon är inte dement eller så, hon är bara så himla trög ibland :P
så ibland får man sig ett gott skratt och ibland en irritation.


Kommentarer
Postat av: jessica

HAHAHAHHAHAHAHAH nej gud vilken skön o rolig gammelfarmor du har hahah! :D

2010-11-07 @ 22:11:38
URL: http://jesssiiielle.blogg.se/
Postat av: Suzana

Har nu frågestund på min blogg:) släng gärna in en fråga :)

2010-11-08 @ 00:38:54
URL: http://sozokii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0