fullt hus


nu är det fullt upp här hemma, emil kom på att han måste packa men istället
sitter han vid datan (slängt iväg han nu).
bussen går och drygt en och en halv timma och jag sitter fortfarande i nattlinne . hoppsan.
men ska göra mig i ordning snart tänkte jag, ska bara sätta på lite musik :) PUSS !♥

snyggingar bjuder !

vi är bara så snygga ;)
så vi tar och bjuder på en ful och knasig bild!
nyduschade och med sovmask på huvudet och i nattlinne,
kan det bli snyggare alltså ? ♥


packning och lite annat

håller på att packa ner lite kläder inför helgen medan
emil ligger i sängen som vanligt !
kläderna va jätte bra, bild kommer senare :)

fråga:vad kan man ha för kläder när man ska på middag med emil, hans mamma och
hans syster ?? något bra förslag ?


dåligt minne


om jag inte sagt det tidigare så säger jag det nu !
kommer förmodligen inte bli så mycket bloggande i helgen
efter som jag ej är hemma :/ men ska försöka få in ett inlägg eller två :)
hoppas ni överlever ändå :) finns ju på mobilen om det skulle vara något !

skolan slut för länge sen !


sitter i skolan och väntar på att mamma ska komma in till stan
så vi kan åka och hämta mina kläder. :D ÄNTLIGEN !
idag har vi bara haft en lektion , matte prov och det gick åt skogen
men det visste jag redan att det skulle göra.
orsaken till att vi inte hade några mer lektioner va att 3:orna i OP skulle tävla i
regionstävling (tror jag det heter). dom vann :D nästa blir i gbg som är sm :)
lycka till säger jag bara :D !

i helgen blir det att åka till emils mamma. ska ut och äta lite och kolla på film,
sen får vi se vad som händer mer :) puss ♥


iphone som data ??



Iphone mobilen ska nu komma ut som en data ! :)
Låter enligt mig lite konstigt men ändå smidigt.
en lagom stor skärm, enbart touch.
Om 2-3 månader skulle de första finnas i butikerna, även i Sverige!
Vad tycker ni om det ?

(bild och länk kommer senare när det kommit ut på nätet)

dagens shopping! (bild)


fick några bilder på dagens shopping med dom
är dåååååliga !!! bara så ni vet :)


rosa väska med borttagbar axelrem


4 par trosor,
2 översta , likadana fast olika färg
2 nedersta , likadana fast olika färger

usch !! arg arg !


nu har jag solat och varit hos mormor en stund!
när jag skulle sola fick jag bara HALVA tiden !! fatta arg!
så imorgon är det jag som ringer och klagar och ska ha en tid till !
sen blev det duschen och lite fixs och till sist en tripp till mormor :)



onsdag


nu har jag precis kollat på dagens avsnitt av Andra Avenyn ! riktigt bra !!
ska snart sätta mig och plugga lite matte, orkar inte ! men måste :/
sen blir det att sola, sköntskönt ! ha det bäst !

dagens shopping!


efter skolan gick jag och Elle till stan och shoppade lite :)
hittade 4 par trosor och en rosa kuvertväska ! nice ! ♥

blir ingen bild för min kamera är lite knas just nu!

morgon


nu är det dags för mig att stiga upp !
vill inte till skolan,vill bara ligga här och sova!!! ♥


filmdags


nu ska jag stänga på en film och försöka sova.
imorgon blir det skolan, sen lite shopping och
sen sola :) goodie !!
god natt :*


helt ärlig !


nu ska jag vara helt ärlig och ni får tycka vad ni vill, I don't care!!
jag vill ha en bögkompis ! då kan man gå och shoppa och allt såntdär
med en kille utan att den skäms ! så tråkigt att gå med en kille när den
skäms så fort man kommer i närheten av en klädbutik (inte alla är så).
även prata makeup och sådant utan att den gå under jorden .! :)
puss ! :) ♥

pepp ?


riktigt bra låt :)


nytt till fötterna ;)


börjar redan planera och köpa in sommaren outfit :)
super snygga och lätta klackar är alltid ett stort + !!




gottigotti !


sitter fortfarande vid tv:n med datan på bordet och dricker
kolsyrat vatten. mamma kommer snart hem med något gott ( :D )
efter en sväng i virserum :) goodie !! för övrigt så har jag jätte tråkigt och
blir snart galen på magen och ryggen, underhåll mig gärna :)

frukost time


nu är det dags för frukost för mig, ingen skola idag heller.
blir nygjort kolsyratvatten och skinka/gurk mackor :)
mamma är hemma idag också så lite sällskap idag :) hehe


försöka få lite sömn


nehe jaha , nu ska jag försöka få mig lite sömn.!
om det blir skolan imorgon vet jag inte , lutar nog mer
åt att vara hemma och försöka få magen bättre :/
god natt ! :* ♥


familjen annorlunda


ligger i sängen och kollar på " Familjen Annorlunda " och äter supergoda mackor :)

ååh , besök och shopping!


fick nyss reda på från Elle att dom bestämt " 26-mars dagen " haha !
först blir det studiebesök på sos larmcentral, sen räddningtjänst/ambulans,
sen ryhov operation och sen shopping ! me like !! :D so me style !!




jag vill .. !!


jag har tråkigt !
jag vill gå och sola nu. få hem min hårförlängning nu.
ha hem alla manikyrsaker nu. hämta ut mina kläder nu. allt nu !
tråkigt att vänta :) haha inte riktigt min grej att vänta. ;)

hungrig!

dagens problem !!
jag är super hungrig men mamma är i
stan och handlar och jag orkar inte resa på mig och
fixa något att äta. visst pappa är hemma men vill inte
ha korv eller nått enkelt :S  hoppas mamma kommer snart (A) :)




snygga överdrag


vill du snygga till din data ??
laptop-skydd.se finns massa olika
snygga överdrag som piffar upp din data och skyddar
den mot repor och utseendeskador :) !
super snygga och praktiska enligt mig !







- länk -  ♥

gratisbio.se


gå med i gratisbio.se du också och tjäna poäng som du sedan
kan lösa in mot bland annat presentkort ! super lätt och kul.
du kan även vara med och tävla om olika presentkort! :)
sidan hittar ni här !

filmtips


igår kollade vi på en jätte rolig och bra film :)
" I love you Beth Cooper " . Vill ni skratta så rekomenderar jag den.


vinnare!


veckans blogg blir Veronikas! :)
hennes blogg hittar ni här

sjukdag!


nu har jag precis ätit frukost, sitter i soffan och halv sover.
blev ingen skola för mig idag, magen är dum !
vad ska ni göra idag ?

vinnaren av veckans blogg kommer snart :) !


läsar fråga !


en fråga till er läsare !
vad tycker ni om klackskor på långa personer?? :)



fullt upp på eftermiddagen

har varit uppe hos mormor nu ett bra tag och hon har inte
skaffat trådlöst till datan än så har inte kunnat skriva.
jag bakade i alla fall muffins, lagade middag åt mig och babe
och sen kollade vi alla på " sommar med göran " . jätte rolig film !!
nu ska vi ner och fixa middag till emil (jobbet)  :*


telefontime !!

sitter och plockar lite bland manikyrsakerna.
massa lim såg jag nu ;) :S
ska snart skicka efter nytt , inte lim men annat :) hehe
nu ska jag ta och ringa johanna , efter att emil pratat klart men
mammsen :) puss ! ♥



God morgon !


God morgon underbara läsare :)
precis kollat på satc igen:) kan inte sluta kolla på den !!
ska snart städa lite tänkte jag, något att göra.
och vill påminna er om att tävlingen är fortfarande igång tills
klockan 00.00 inatt så bara att sätta igång att kommentera ! :) ♥

massa allt välja på !


nu är naglarna fixade och dom blev inte bra idag !!
ska skicka efter massa saker till naglarna nu någon dag
så jag har lite att välja på :)
nu ska vi stänga på en film och sova :) :* ♥


nagelspa


nu ska jag ha lite nagelspa och fix!
sköta om och fixa naglarna! - nagelmanikyr :)
pusspåatt :*


tävling




tänkte ha en liten tävling om veckans blogg !
kommentera inlägget med något viktigt i ditt liv
så är du med och tävlar :) lycka till !

kall vandring


va ut och gick en stund. riktigt skönt!
uppe vid isen lite, gick sen och bokade
två soltider
, !!

- Johanna , ring mig ! -


vad kan man göra en tråkig dag ?


nu har vi precis kommit hem från mormor, varit där ett bra tag.
och nu har vi lika tråkigt igen! någon som har ett förslag på
nått kul man kan hitta på ?? :) ♥

tidig lördag morgon


kan inte sova mer nu, inte sovit någonting inatt typ :/
ska stänga på en film tänkte jag, blir nog satc :)
idag ska vi förmodligen hitta på något kul ! men hur
det blir med den saken får vi se.
chiao ! :*


sista inlägget för idag


nu har vi precis ätit lite kvällsmat, fick med emil till slut
och nu ska jag försöka få en plats i sängen.
sov gott alla söta läsare :) PUSS ! :* ♥

dåliga-humör-dagen

nu har jag precis städat rummet och bytt laka i sängen , kan man ha mer tråkigt
en fredag kväll ? knappast! ska nog gå ner och fixa något att äta till mig nu!
tråkmåns ligger fortfarande i sängen där han har legat nu i ett antal timmat och
sovit/kollat på någon film. (då går det bra att vara vaken).
Jag börjar bli på riktigt dåligt humör nu så df ska jag nu äta och sen sova , vare sig
emil vill det eller inte ! :*

ge mig sommar!  :)


roliga bord för roliga människor




ny design av bord! mycket fräna bord om ni frågar mig men
inget jag själv skulle vilja ha eftersom det inte är min stil!

- länk -

tråkig kväll !


riktigt tråkig kväll!
emil sover för han går upp så tidigt till jobbet så han är trött
och jag sitter själv och kollar på Let's dance. inte för han någonsin
tyckt det varit ett roligt program men han kan väl åtminstonde vara vaken ?

Elin är såå bäst !! visst kanske inte på dans men annars, älska elin !!


middag med bästa !


idag efter skolan gick Emma, Jag och Eleonor till chili thai och åt :)
blev bufé och glass till efterrätt och mycket prat :) otroligt kul
och emma kan inte vara diskret! det är omöjligt ;)

(bilderna är mörka jag vet men det är mörkt där inne)



(emma ville ha bilden så)

hiss / diss ?




tycker ni om dom kära läsare ? hiss eller diss ?

skorna hittar ni här

telefonsnack

pratar med lilla johanna i tele ;)

tips!


tips för att få mer besökare till bloggan! sidan hittar ni här !
super bra sida och det lönar sig efter ett litet tag :) ♥

nattinatti


nu är det dags att sova här :)
imorgon är det skola igen sen hem hit , blev ändrade planer
för vi skulle åkt till emils mamma men tar det nästa helg, ska ut och
äta och lite sådant då också :) mycket mys !!
men sov så gott :* ♥


nytt löshår ? !


nu har jag tränat, ätit och duschat och sitter nu och funderar på
att beställa nytt löshår! vill ha långt och tjockt hår , även när jag plattat det (tjockt)!
så blir väl nytt nu någon dag framöver ! ;) det gillar vi ! :* ♥

träning , proteinmat och dusch!


nu är det dags för dagens träning, sen lite nyttig mat och
till sist duschen ! :*


tårtatårta


nu ska jag ner till virserum med mamma en sväng ;)
köpa tårta (pappa fyller år imorgon) och ta ut lite pengar.
chiao ! :* ♥

sjukt bra film !


nu sitter jag hemma och bloggar och väntar på att maten ska bli färdig !
är så fruktansvärt hungrig ! sitter även och kollar på "sex and the city - the movie "
kan verkligen inte sluta kolla på det ! :) hehe. nu ska jag gå och göra en milkshake :) ♥

dagen news !!

helt sanslöst!! lilla vetlanda.!!!!
för några få dagar sedan brann ett stort fett hus ner och nu
idag i skolan , nyss blev en kille knivstucken i matsalen !!
hallå lilla vetlanda ?? :O och våran söta skola!! helt sjukt !!

sminkningstime

nu är det dags för mig att sminka mig och ta på mig kläder
och sen vandra iväg till bussen :/ VILL VARA HEMMA !!
får se om jag hinner skriva något i skolan, annars skriver
jag när jag kommer hem! ha det bäst ! chiao ♥

tidig trött morgon


nu har jag precis kommit in. varit nere vid bussen med emil,
kände att jag behövde komma ut för att vakna lite.
usch va trött jag är, vill bara sova bort hela dagen!  men i stället ska jag
till skolan och tråka!
i helgen blir det förmodligen att åka till emils mamma, soooova länge :) ♥

dumma dumma dumma !


kollat klart på AA nu och ska nästa söka upp och personligen skälla
ut den person som kom på att avsnitten skulle avslutas DÄR dom gör !
stort morr !
nu ska emil och jag ta och sova , upp tidigt imorgon igen så sov gott
alla människor :) puss ! ♥

21.00


nu har vi kollat klart på en knasig film :S ;)
och nu är det dags för andra avenyn ;)
chiao! ♥

tv kväll!


Nu blir det film med babe och sen andra avenyn !
Ha det bäst så länge söta läsare ! :) ♥

andra avenyn

Underbara läsare, idag börjar äntligen Andra Avenyn ;)
efter ett allt för långt (enligt mig) uppehåll så börjar det igen!!
mycket kommer hända i dagens avsnitt, kolla smygtittar om ni
vill ha lite smakprov :)


vill ha sommar

Bilden är tagen från mitt sovrum!



Nu vill jag inte ha mer snö och vinter. Vill ha varm sommar, sola och bada!
Ligga på en strand och bara sola och sen bada lite, äta glass och gå i lätta kläder!
Lätta kläder, vem älskar inte det liksom ?
hoppas på att flytta till ett varmt land senare i mitt liv ;)

dagens dresscode



(mina ben ser knas ut)

♥ lila tunika - gina tricot
♥ svart linne - gina tricot
♥ jeggings - vila
♥ klocka - cocoo's

mitt blivande hus !


i mitt blivande stora, lyxiga hus i Stockholm eller New York ska jag ha en stooooor
w-i-c! ungefär som i tidigare inlägg här på min blogg, fast med min stil.!
Ingen tror att jag någonsin kommer lyckas , men vet ni vad ? jag KOMMER lyckas ! ;)  ♥


Unna dig en lyxgarderob !



I expressen idag finns det en artikel som handlar om att unna sig själv
en lyxig och stor garderob!
rikitgt bra tips och smarta ideér! artikeln hittar ni här !
ta en titt och få ideér ! :)

ingen skola idag


nu har jag precis ätit frukost och borstat tänderna !
ingen skola för mig idag, blir att försöka plugga ist
och träna en stund.
kläderna från h&m har kommit så bara till att hämta ut dom nu ;) !!
Ha det bra så länge ! ♥

lång dag = tidig sömn


nu har jag varit vaken sen kl 05.00 och jag är superduper trött,
så nu ska jag ta och sova :) somnar till paradise hotel!
sov gott alla söta läsare ! PUSS ! ♥

min mormor


jag har världens bästa och underbaraste mormor!
skulle aldrig någonsin klara mig utan henne !
jag älskar dig sjukt mycket min älskade mormor! ♥

miniväskan




En av väskorna jag fick hem idag.
Gullig eller hur ? ;) ♥

träning !!


Nu ska jag ta och träna ett tag och sen duscha!!
skriver senare ! puss! ♥

remiss.


Idag fick jag min remiss till magnetröntgen, 10 feb.
äntligen !! och som ni kanske ser så har johanna fixat min
blogg lite :) tack tuffsan!
nu väntar tvätt som emil lämnade :S ! ha det bäst ♥

väskor i brevlådan



när jag kom hem väntade ett paket på mig !!
två väskor + lite godis (?). ♥

skolan


sitter i skolan med anna och jobbar med en massageredovisning.
"massage vid tumörer"
hade tidigare praktisk massage och blev då masserad av anna, mycket skönt !!

Lillan får stå för bilden :) ♥

nytt namn

Emilos nya namn är Trötter !!


lilla emilo !

klickade nyss hem två väskor :) emil kommer så inte gilla mig ;)
han ligger och sover så jag måste ju roa mig på nått vis ? :S ;)
funderar på att skicka efter en klocka och halsband också? får se!
johanna tuffsan håller på att fixa en ny design till mig och verkligen
tacksam för det !! det behövs ! fick även lilla Pontus att skaffa blogg igår,
passar dig så bra !!
nu ska jag hämta glass och slänga på en film och försöka få liv i Emilo! ♥


Halvår


nu har vi precis ätit middag , emil diskar ur sin matlåda från jobbet och
jag sitter i köket och är mätt :)
i skolan fick vi reda på våra APU-platser och jag ska vara på "Psyk del A I Eksjö "!
mycket bra! fick även en lägenhet i eksjö, ännu bättre :)
Annars idag ska vi bara ha det mys! våran halvårsdag , men vi är inte direkt dom som
går ut på middag och blablabla, slapp och mysig hemma kväll duger super fint :) ♥

sovatime


nu är det dags för mig att sova!
emil har redan somnat för han ska upp tidigt till jobbet :(
dagen har i alla fall varit bra, fått en hel del gjort !
och imorgon är det skolan, redovisnig bland annat :/
sov gott alla söta läsare :) ♥

"nya" naglar

nu har jag precis fixat mina naglar lite snabbt så blev lite enkelt idag :)
  • fila
  • ta bort gammalt nagelack
  • stärkelsedroppar
  • nytt rosa lack
  • stenar i olika färger
  • genomskinligt lack över
lite dåliga bilder, men blev ett par snabba bilder



woopa.se


woopa.se får du 20 kronor redan när du registrerar dig!
det finns även flera busenkla sätt att tjäna pengar på!
gå med och börja tjäna du också redan idag ! ♥

dålig städdag !


Nu är sovrummet nystädat.
direkt när jag städat klart det så spiller jag ut
en stor kopp varm choklad så det va bara att börja om! morr!
såg även att det är vatten på väggen från taket (snetak) :O
så fått vattenskada med. grattis till mig! så blir att riva upp hela
taket och allt. :( bosätter mig nog hos emil under den tiden :)
nu ska jag skicka efter lite från bubbleroom tänkte jag och sen
äta :) ha det bäst ! ♥

får duga.

Före & Efter




lite skillnad i alla fall och det får duga för tillfälligt!
nu ska jag bara försöka få in de kläder som är nytvättade och inte inplockade :S
vill bara flytta nu, skaffa eget , bestämma själv! inte långt kvar men tråkigt att vänta!
Nu väntar lite städning och sen mat :) ♥

17/1 10


Godmorgon :)
idag hade jag tänkt ge mig på garderoben,
den nuvarande. vet inte riktigt varför eftersom jag
snart får en ny bättre och stöööörre, men aah , ryck!
den ser förgräslig ut och jag hittar nästan ingenting
för att det är för trångt. bra bälla !
märkte att den ser väldigt liten ut på bilden, dumma.
men skitsamma, stökig är den i alla fall :S ♥


myskväll


precis skickat efter lite kläder , bilder kommer senare :)
blev inga skor men tar nog det imorgon, emil kommer bli så arg på
mig men och ? :) man lever bara en gång.
nu ikväll väntar Robinson och popcorn ! mycket mys.
så jag hoppas att ni andra får en underbar kväll :) ♥

jag älskar nya kläder :)

Fiskedag

blev ändrade planer, igårkväll skulle jag inte med och fiska
men vaknade idag av att min faster ringer fem minuter innan dom ska åka
och bestämmer mig då för att hänga med endå :)
och det blev en helt jätte lyckad fiskedag, inte så lång men jätte bra!

Lillebror väntar på fisk :)


Storebror precis kommit och kusin grillar korv ( försöker iaf )


pulkaåkning för vissa :)


värme!!! :D


Nästan alla.



Fisk på ingång och pluttarna skulle såklart vara med :)


här satt jag större delen av sista tiden :)


Ero va självklart med och hade fullt upp med att
hålla tassarna i styr :)


sevärd.

kollade lite och hittade denna super vackra och fräcka fontän !!
ge den 3 minuter, helt värt att se ! have fun ♥



kvällens planer




nyduschad solstråle :)

kvällens planer är att nu slänga ihop äppelmuffins lite snabbt.
sen vid åtta så är det Let's dance som är ett så måste att se :)
till det blir det väl lite fika och efter det blir det lite kvällsmat
och sen film. Hoppas alla ni andra får en super bra kväll :) ♥

mönster

mönstrade kläder, speciellt strumpbyxor och leggings.
ett supersnyggt mode som går ha både till fest och vardag


Även du kan göra skillnad! stöd haitifolket



Även du kan göra skillnad. sms:a AKUT till 72900 och skänk 50 kronor
(som debiteras på din telefonräkning) eller sätt in valfritt
belopp på plusgiro 900800-4 eller bankgiro 900-8004.
Märk talongen med "Haiti".
Själv tänker jag skänka pengar genom skolan i den insamlingen vi startat. ♥

hilton

något jag vill göra är att bo på Hilton Hotell!
verkar så himla fint och mysigt :)
Någon som gjort det ? :)



tålamod


imorgon bär det förmodligen av på en fisketur med familjen (inte storebror), faster och kusin,
bekanta till familjen + deras barn och självklart Emil :)
älskar att vinterfiska, hoppas på sol också :) krävs mycket tålamod vid fiske ! :D
annars i helgen blir det en hel del plugg. ska även upp till mormor en sväng,
kanske blir att vi åker ner till Christian, får se.
Vad ska ni göra i helgen ? :)

PUSS! ♥

babe :)


nu blir det kvällsmat, film och mys med min lilla älsklings emil. :)
älskar dig i massor plutt ♥

mycket plugg


dagen har mest bestått utav plugg.

♥medicin
♥sjukvård
♥matte
skolan gick segt igenom och sen när vi kom hem fick
vi hjälpa våran granne med någon träningssak uppför trappen :)
sen har jag bara pluggat och emil sovit, oj så kul vi haft :) not !
gjort massa arbete , medicin är klar nu och det blev en helt bok
känns det som :S :) aja , nu ska jag försöka väcka emil så vi kan äta
lite kvällsmat :) ♥

knasig uppdatering


någonting håller på att hända i min lilla mage, något som aldrig hänt innan.får se hur allt blir.
jag kan i alla fall inte sova och svenne ligger på min arm och river sönder mig
om jag flyttar på den. emil har redan somnat som vanligt , sunshine!
jag av alla människor har skaffat facebook, eller Eleonor fixade en sen sa hon bara
att jag nu hade en så då va det bara gilla läget ;) pluttan''
suttit och kollat igenom Foki's blogg nu och det är sjukt så bra den är :)
skulle kunna sitta och läsa den i år !!
Idag hade vi i alla fall prov i skolan , Etik och livsfrågor , det gick bättre än jag trodde
det skulle göra men varje gång jag tror det går bra så går det sådär så ska inte tro någonting nu.
Nu ska jag försöka sova lite, kommer nog vara omöjligt men bara att försöka !

PUSS! ♥




:)






paket på posten!


min klocka har kommit :D äntligen!!

mys vid tv:n


kallt kallt kallt !!
fryser snart rumpan av mig! :S
sitter och myser framför tv:n och kaminen.
stor kopp te och bullar och på tv:n går sex and the city :D
dålig uppdatering på några dagar , jag vet, men mått dåligt
och helt enkelt inte orkat :/
men nu ska det bli ändring på det :)

PUSS! ♥

dåliga dagar


hemskt ledsen för dålig uppdatering men igår orkade jag verkligen inte blogga
och idag har det hänt så fruktansvärt mycket så imorgon kommer det
förmodligen en uppdatering. Bilder från festen kan komma inte säkert, beror
på om jag får tag på några bilder men det jag kan säga om den va: SUPER BRA!!
berättar mer imorgon. godnatt !
PUSS! ♥

Fixifix ;)


halloj alla läsare :)
precis tjötat en stund med elle och sen emil :)
båda lika taggade för ikväll och nu
är det dags för mig att fixa håret,
blir lockigt ikväll :) blev en liten ändring
på kläderna så tar den guldiga ikväll för att
det rosa passade inte riktigt ihop
med den lila klänningen :(

PUSS! ♥

sängdags.


nu har jag äntligen valt ut kläder tills imorgon,
den lila underbara klänningen jag fick av Emil
och sen en vit pösigt tunika med öppen rygg.
jätte svårt att förklara den men den är snygg
och bra att ha över badkläderna ;)
nu är det i alla fall sängdags och ska kolla på några
avsnitt utav "En annan del av köping" :)

PUSS! ♥


klädprovning


nu är det dags för klädprovningen tills imorgon,
har ungefär 10 klänningar jag ska prova och 3 skjortor
och eftersom emil inte är här så får mamma och bror spela dommare
samtidigt som let's dance går på tv:n , detta kan bli svårt
och kommer bli en lång kväll! :)

PUSS ! ♥

ny klocka


klickade in på Cocoo's hemsida innan och
beställde då denna klockan :)



klockan hittar ni här

Dagens blogg


Vill passa på att säga att Johanna är världens bästa vän !
så därför blir hon dagens bloggare :)
hennes blogg hittar ni här

ÄNTLIGEN!


Äntligen är min data fixad !! :D
så fruktansvärt skönt! kan äntligen sitta vart jag vill,
behöver inte sitta på en speciell plats längre. :) och jag kan ha mina egna saker!

PUSS! ♥

stövlar och stövlar


du ska ha j*vligt klart för dig att det är sjukt stor skillnad på stövlar och stövlar!
är man ute efter något går man inte i jeans och knäuggs!
och om du seriöst tror att jag är ute efter något så har du inte alla hästar hemma!
lägg ner och tro att du äger alla och är bäst i världen!!

vårt lilla äventyr


nu har jag äntligen lite tid över så kan
snabbt berätta och vårat lilla äventyr i
tisdags :)

Började med att jag loggade in på msn och möttes
av en väääldigt glad och knasig John som frågar om jag
ska hänga med till H-fred. Javisst , hade ändå inget för mig,
så smsar till sis i järnforsen och frågar lite gulligt sådär på kanten
om hon ska med. Självklart!! :)
vid halv elva på kvällen kom John och Jimmy och hämtar mig
och sen hämtade vi Johanna sen bar det av mot h-fred. för dom som inte vet
så va det Metropol den kvällen så vi skulle dit en sväng.
När vi kom ner dit mötte vi Sandra och hennes boy, sjukt längesen jag
träffade den damen och kul va det :) sen skulle dom åka så vi gick mot ingången,
j och j hade försvunnit någon annan stans redan från början.
påväg mot ingången träffar vi en sjukt goo tjej som tappat bort sina vänner och
allt va det nu va så stod och pratade med henne ett bra tag, riktigt kul va det! :)
sen hittade vi hennes kompisar så där försvann hon och vi gick tillbaka till bilen för
vi hade halvt förfrusit eller nått , typ 14 minus ute :S
väl i bilen kommer Johanna och jag på att vi är jätte hungriga och åkte då till något stället, vi kom dit 5 i tolv
tror jag och möts av vakten som slängt ut både mig och hanna ett antal gånger från metropol så vi fick inte komma in för dom stängde vid tolv , dumma gubbe! så vi åkte till vimmerby i stället. där va ingenting heller öppet :S men vi kom då på att det är var vanlig  vardag och börjar istället bege oss hemmåt.
stannar och tankar i målilla, jag hade precis vaknat efter en lite sovstund och möts då av polisen
blick som åkte förbi jätte sakta och bara glor . när vi åkte från bensinmacken börjar dom åka efter oss men
sen vänder pga ett larm !
Kom hem halv 3 typ den natten men det va det värt för attans va kul vi hade :) Kommer sååå göras om !


Hemma spa


Nu har jag precis haft lite hemma spa :)
  • varm dusch
  • peeling på hela kroppen
  • ansiktsmask
  • rakat benen
  • bodylotion
  • fixat naglarna
och ska snart sätta mig framför tv:n och kollar på grey's
sen glee med en stor kopp varm choklad och ostbaguett :)




dagens kläder!


( jag vet att mina fingrar ser udda ut :S )

som sista dagen på lovet fick det bli en "gosig" kläddag.
  • tunika
  • leggins
  • raggsockar

festkläder!


Godmorgon :)

på lördag är det Eleonors 18 årsfest/badtunneparty och
jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig ? :S
någon som har ett förslag ? :) ♥


sova sova sova


tjatja!

efter en lång, tråkig och väääldigt förkyld dag så
ska jag nu fixa tvätten och sen sova!! sjukt trött.
puss! ♥

Dagen kläder!




Fick bli en slapp klädsel idag :)

Leggins
Linne
Tunika
Pälsväst


make up !

idag när pappa kom hem hade han med sig mycket smink, krämer,
parfymer och sånt !! tackar man inte nej till !! :)

 ( allt är inte med på bilden )



idag annars har vi inte gjort så mycket. mest segat och fixat lite i sovrummet.
emil är nu i stan och hämtar sin data så ska snart sätta mig framför
Grey's med ben&jerry glass.
  Hoppas ni andra haft en bra dag :)

puss! ♥

morgon !

 
precis ätit frukost, va nästan en ren lögn att få upp emil idag! :S
snart blir det att fixa rummet lite smått :)
ska klä på mig nu , puss ! ♥

mysiimys''


Pluttis !! :)




Dagen har varit tråkig!! lillan har bara sprungit runt och skrikit
och varit allmänt tjurig. Kläder ligger i påsar pga för liten
garderob, det är svinkallt ut och jag har en klagodag!
Alla har det någongång och idag va det min tur tyvärr.
min data är fortfarande trasig och det suger!
och imorgon kommer emil, efter mycket om och men.
anyway , nu ska jag nog baka någonting . byebye ♥

let's go



GRATTIS :D

 
Ett stort grattis till min lilla vän Eleonor "Elle" Turesson
som blir stor tjej idag!! Hela 18 år :) GRATTIS !!!!

min vän..


Låt ingenting hindra dina drömmar!!

:)


Du måste älska dig själv för att andra ska älska dig. Det gäller även ditt utseende. Hittar du fel på dig själv hela tiden är det svårt att bygga upp ett starkt självförtroende. Tycker du om dig själv syns det på dig. Njut av livet, hitta saker du är bra på och fokusera inte på det negativa som eventuella defekter. Det ger ett bättre självförtroende och ett härligare liv. ♥

Frisyrtips!

Så håller du frisyren på topp
1. Piffa till frisyren med en trendig håraccessoar. Välj mellan flätade hippieband, rosetter, hårband och hårspännen.

2. För att inte drabbas av panik samma kväll som festen kan det vara ett smart drag att testa olika frisyrer dagarna före. Då har du även tid att förbättra det slutgiltiga resultatet.

3. Otvättat hår är lättast att arbeta med så se att tvätta håret tidigast dagen innan. De naturliga fetterna ger en lättare och bättre struktur att arbeta med vid uppsättningar.

4. Förutom ett matt puder och lipgloss, bör du ha med en sprayflaska i väskan. Köp gärna en produkt i reseformat så slipper den ta plats i kuvertväskan.

5. Är du sent ute? Stressa ner och lös problemet genom att göra en sexig uppstramad hästsvans.

























Dagen inköp

 
Stan idag med mormor och lillan!
hittade en pälsväst , två klänningar och en tunika :)
hittar alltid något :) hehe
sen två vantar till lillan, hatar dom hon hade!!
  garderoben är nu för liten! tur att jag får en w-i-c snart ;)
räknade lite på kvitton sen 2009 (sparar alla) och
räknade ihop att jag handlat kläder till bara mig
för över 15000 :S knas. och jag köper INTE det dyraste!!
nu ska jag städa lite :) hejs!! ♥


1 januari


2010 nu då :)
hoppas på ett mycket bra år !!
Lillan sover efter en väldigt sur och trotsig dag.
ingenting dög idag , bara för en liten stund i så fall.
Imorgon blir det i alla fall stan med mormor och lillan.
Se om man hittar någonting :)
nu ska jag försöka få tag på min lille man!
puss ♥


RSS 2.0