klart för idag

nu har jag målat klart för idag , jätte nöjd med det och såklart lyckas jag få
färg på mig som vanligt, vet i sjutton hur jag lyckas med allt men aah , vissa
toppar har fått ny färg ;) både oljefärg och "vanlig".
nu ska jag fixa i ordning mig lite sen vandra ner till festen.
men stannar inte så länge, ska fixa lite med rummet och sen börjar jag jobba
vid 7.00 imorgon.

målardags

varit i stan en sväng idag, blev bara en snabbis.
köpte lite färg till sovrummet och skor :) så nu ska här börja målas.

ska först sätta mig i solen och fika med en munk och fanta !



Leggings: Gina tricot
Klänning: Nelly
Jacka: Vila
Dubbelring: Glitter


ledig dag

Fick en kommentar utav Emelie innan där hon skrev att en garderob aldrig blir stor
nog för en tjej. Du har helt rätt !! finns aldrig tillräckligt med plats ! :)

Nu är jag iaf hemma från jobb och marknad. jobbade till halv 5 idag sen hängde jag med mamms på
marknad. träffade Lissie pluttan, super kul ! :) och köpte såklart doppade munkar :)
och imorgon är jag äntligen ledig en dag, men lär nog inte bli så lugn ändå.

Sitter framför tvn med lillebror som promt skulle se "fredag den 13" hatar filmen men eftersom vi nu
är ensamma ett tag så är jag snäll och sitter här med honom. vet i sjutton vf han ska köpa filmer som
han inte vågar. men inte tänker jag kolla, bloggar ist :)


aj ont aj .

att mitt knä aldrig kan bli bra ! spelar ju för sjutton ingen roll hur mycket jag tränar,
det blir inte bättre ! kan inte min läkare bara fatta det ! får ta och skaffa en ny läkare.

nu är jag i alla fall hemma från jobbet. sitter och äter vattenmelon och äpple, mumma !
ska snart ta och sova för börjar vid 8.00 imorgon. sen blir det att börja fixa sovrummet,
ser förgräsligt ut nu men i helgen blir det äntligen fixat ! :) ny garderob !!!


den dumma garderob jag har nu, men den är på tok för lite. !
( plus lite annan skit bredvid
 )



jobbet

nu drar jag och jobbar !
kommer hem vid nio, puss ♥

längre runda

har precis varit ute och sprungit i regnet, blev en längre runda idag eftersom
jag inte hade nått att göra. sprang halvt in i vaktmästaren med det löste jag ut lite snyggt ;)
men inget jag led av för han ser inte dålig ut precis ;) får väl förklara ut allt för honom imorgon,
hann inte riktigt det helt mitt i farten.

nu ska jag snart duscha, sen städa lite och äta.


godmorgon godmorgon

Ett stort Grattis till Madde och Adam som igårkväll fick en liten pojk ! ♥

Idag blir det att bara ta det lugnt fram till 16.00, jobbet.
ska bla. städa och fixa lite tänkte jag.
och vart tog sommaren vägen ?

shoppingen

lite utav det jag handlade idag, orkade inte fixa några "bäst" bilder .






hemma efter en dag utav shopping

Nu är jag hemma!! :)
direkt efter jobbet for vi mot Jönköping, eller hann göra mig iordning lite innan.
eftersom mormor var hungrig så fick jag nästan stressa igenom A6, :@ men hittade två
par klackskor
och en halvlång jacka !

sen vidare mot IKEA ! köpte endel till rummet, såsom klädlådor, klädstänger, spegel, krokar
och lite sånt ! där hade jag god tid på mig.

bilder kommer senare !

mycket på en och samma gång

har hunnit med mycket idag! jobbat, stan med mamms, städat sovrummet,
sprungit, duschat, fönat och plattat håret och sen nu ätit kvällsmat :)

och nu blev jag riktigt trött så ska sova, jobbar 7-13 imorgon och direkt efter det
åker jag till jkpg så blir inget bloggande förrän imorgon kväll :)

mamma shopping

efter jobbet blev det stan med mamms, shopping :) me like!
och hämtade även ut ett paket från nelly !









+ ett par ljusljusblå jeans , nitar upptill längst sidorna
+ ett par svarta lacktights


me like !!


smart mormor !!

mormor är inte så jädrans smart alla gånger !!

vi satt ute och helt plötsligt skrek Bertil att det satt en geting på mitt huvud,
blev livrädd och satt stilla och plötsligt drämmer mormor till mig på huvudet med en
tidning !! tack mormor, behövdes.
som sagt, hon är inte så himla smart :)


shoppingresa !

nu ser man verkligen vilka som är ens riktigt vänner !
och för vem man betyder något för , kan nästan inte ha det bättre nu ! 
hade jag inte jobbat så mycket som jag gör så hade jag gett all min tid åt er ♥

Shoppingresan till Jönköping blir på onsdag istället, synd att Lissie inte kunde följa med då :/
men åker dit snart igen med henne och sen när körkortet kommer så lär vi bo där ;)


hata skatteverket...

kan inget annat än att hata skatteverket ! de måste ha något stort allvarligt fel ! :@

nu är jag i alla fall hemma från jobbet, ska snart äta lite.
imorgon efter jobbet blir det förmodligen Jönköping med Lissie ! shopping ;)
annars idag händer det väl inget speciellt, ta det lugnt.



härlig springtur


precis sprungit en runda i regnet
! rätt gött faktiskt .
så nu väntar duschen och sen mat.


nyttnyttnytt

fick ett halsband utav mamms, pappa och lillebror igår när de kom hem från Öland.
tycker det va riktigt fint !



nu har jag slutat för dagen och ska snart styrketräna sen springa.
ikväll blir det att bara ta det lugnt, mormor en sväng kanske, upp och jobba tidigt
imorgon så blir inget med kompisar eller något :/


dåligt kvällshumör

blev på dåligt kvällshumör nu ikväll, makaronerna blev inte goda,
jag har ont i ryggen och de dumma gardinerna vill inte som jag vill ! .

gick som sagt upp till mormor innan, låg och slöade medan hon gick och städade bland
allt och ingenting. fick med mig ett par jätte fina vita gardiner med vitt mönster på som jag nu
skulle hänga upp men gav upp när det inte ville bli som jag ville ! så får la fortsätta imorgon eller så
åker de ner igen för tycker det ser konstigt ut nu när de väl är uppe.
så nu ska jag sova för att orka med jobbet imorgon.

sov gott :)


nya skor

fick ett par nya skor igår, utav min gammelfarmor.^^



måste verkligen utöka min skoförvaring för skorna står överallt nu eftersom de inte får
plats där de ska vara. och när jag städade bland kläderna och skorna hittade jag ett par D&G 
skor som jag helt glömt bort att jag hade :)


städväder

riktigt städväder idag så blir till att städa och hänga upp nya gardiner, inte haft några på typ ett år
i sovrummet :P så mormor tyckte det va dags nu.
kanske blir stan en sväng senare idag.


fullt upp hela veckan

ska snart ta och sova. måste verkligen vila upp mig nu. jobbat en hel del nu
och sen ska jag jobba sön-fre, ledig lör och sen jobba sön, igen. skönt att jag inte
går så långa turer.
och blir förmodligen Jönköping på antingen Onsdag eller Lördag nästa vecka. shopping :)

Nu ska jag ta och kolla på film och sova.


mysväder

vädret är sådär efterlängtat idag ! riktigt myskläder och film väder så har
precis ätit god middag och sitter nu i soffan och kollar på mitt älskade "Sex And The City"
i myskläder och invirad i en filt.

Tog passet på söndag så har inte en ledig helg, som vanligt men det är pengar :)
när jag tänker efter så har jag inte haft en enda ledig helg i sommar, helhelg.
men inget jag klagar över när lönen kommer.




lipar la snart på dom !

benen och höften gör så hiskerligt ont så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen !!
lägger la snart till en lip på det !!

Moabus hade så fuktansvärt mycket spring i benen idag så det va inte sant. och ont
som jag har kunde jag inte leka tillbaka lika mycket som vanligt.
Blev iaf labb med vatten, promenad, voffelbakning och film.

Sen middag hos farmor en sväng innan jobbet. :)

Imorgon blir det jobb mellan 8-14 och sen är jag ledig förmodligen hela helgen
om jag inte skulle hoppa in en sväng på söndag.


moa bus

Moa bus är här och vi har precis bakat en kaka som vi ska fika med nu sen blir
det badet med lillan :)

Kommer kanske inte blogga så mycket idag för att Moa är här och sen jobbar jag kväll.
men några inlägg kommer det bli!


naken om händerna

börjar bli ruskigt trött på att inte få ha längre,stylade naglar och inga ringar !
känns så fruktansvärt naket om händerna. men bara tre veckor kvar. håll ut bälla !


nu ställer jag frågan !


Vad anser DU om långa tjejer med klack ?




träning

nu kära läsare drar jag ut och springer sen styrketräning ! :)

sommaren

sitter ute i skuggan , 30 grader. börjar bli lite varmt kanske.
men men, är det sommar så är det!

va riktigt skönt att bara jobba en kort dag idag.
och imorgon kommer Moa innan jobbet så lär bli fullt upp :)


jobbig träning

precis tränat ett tag och är helt slut ! tuppar la av eller nått.
ännu jobbigare att träna i denna värme, men är det träning så är det
oavsett väder. !

Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, blir film om en stund och sova
för imorgon väntar jobb mellan 8-13, rätt slappt. ♥



musiktips !!

Vart är all bra musik ? ja inte är den hos mig i alla fall !! :S

Musik tips tack ! ;)

segt

sitter och har götråkigt på altanen, med bror mitt emot med den andra datan.
ska förmodligen gå och bada snart. !

Vill till Jönköping och shoppa !!!


--



såhär blir resulatet av bilder när två onyktra personer ska ta kort
mitt under en kubbmatch ;)
mamma är fotografen.


dagens shopping

Hemma från shoppingrundan , och blev endel som fick följa med hem! :)
även ett par doppade munkar fick följa med hem men dom är redan uppätna !

lacktights med fotspänne . Gina tricot


flertal armband . Gina tricot



"dubbelring" . Glitter



midjebälte med nitar . Kappahl



väska . Gina tricot


uppe med tuppen

Uppe med tuppen idag och musiken är på. väcker la snart
lillebror om han inte redan lyckats bli väckt ;)

Planerat att åka till stan vid 10.00 men eftersom det är mormor
så blir det väl halv 10 men vf så tidigt har jag inte svaret på.
shopping står på schemat !



frida fix

sitter och kollar på lite grejer med Frida! så snart blir det omändringar ;)

veckan ser ut som sådan:

Tisdag: Ledig så stan med mormor
Onsdag: Jobb 8.00-13.00
Torsdag: Moa, Jobb 16.15-21.05
Fredag: Jobb 8.00-14.00 , kanske Åseda
Lördag: Ledig, kanske Åseda annars annat
Söndag: Lika som lördagen.


vaknade nyss till frågor

Nu har jag precis vaknat. somnade en stund efter jobbet,
va riktigt segt att gå upp idag men imorgon är jag ledig så då blir det sovmorgon :)
förmodligen till stan en sväng med mormor.

nu ska jag gå och göra smoothie!




fått en massa frågor och tänkte svara på några.

fr. hej! gillar du skor? :)
sv. hej! jag älskar skor.

fr. Hur gammal är bebisen ?
sv. Han är nu 3 månader :)

fr. Vad jobbar du som?
sv. just nu jobbar jag som vårdbiträder på ett boende. annars pluggar jag till
undersköterska så är bara sommarvikarie.

fr. är du verkligen bara 18 ? ser ut som äldre, typ 23 . :)
sv. ja jag är bara 18 år ! :)

massa mys

mysstunden är över och det är läggdags för oss alla :)
dagen har varit lugn och bra och imorgon väntas några timmars
jobb, 7.30-14.00.

sov gott :)


♥ ♥ ♥


riktigt bra kväll !

gårdagen blev riktigt lyckad !! super roligt och nu är det inte långt kvar tills jag har festen !
idag är det bara 2 månader kvar tills jag fyller 18 ! ;) riktigt gött !

Nu sitter jag uppe hos mormor på uteplatsen och njuter av solen och kollar
lite på Nelly . ska snart äta lite glass.


mums !

Nu blire vin och jordgubbar till Michael Jackson i partytälten ;)

nästan färdigt

Nu är jag klar med allt utan mammas sminkning, men bara hon kan pallra sig
upp hit så.
Så snart kommer folket och jag är skittrött !

fixfix

håller på att fixa i ordning tills ikväll, mamms dag :)
och ska jobba mellan 13.00 och 14.30 och folket kommer vid
17.00 och under den lilla tiden ska jag hinna fixa 3 / 4 personer,
3 tårtor och drinkar. vet i sjutton hur det ska gå men får la fixa mig själv sist :P

så kanske inte blir mycket mer bloggande förrän sent ikväll, det märks!

supernöjd !

Jag är verkligen supernöjd med min nya hårfärg :) tack!!!
och jag är nu ljushårig igen, äntligen ♥

nu väntas det
film, godis, chips och dipp. har för en gångskull en
ledig fredagkväll så idag ska jag bara gotta mig.



nya hårfärgen ungefär :)

musik på sommarkvällen








mmmh, älska UB40, speciellt sommarkvällar. riktigt hörlig musik :) !

nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå så jag kan skölja ur färgen.

fullt ös hela dagen och nu färgning.

Idag har det varit fullt upp hela dagen måste jag säga.
först var det jobbet, kalas, några skulle iväg och allt.
men det va riktigt skönt, vi körde allt i våran egna takt,
Ann-Marie hade sönder en skåpslucka som hon sen skulle laga
men en äkta "kvinno-lagning" - tejp. vilken inte lyckades så bra.
aah det har i alla fall varit en riktigt bra dag på jobbet.

Sen åkte jag till stan med mamms för att handla allt tills imorgon,
mamma ska ha "fest", och sen nu sitter vi på altanen, dricker cider
och min privata frissa färgar mitt hår :) nice!

vatten .

precis varit och fyllt på två flaskor med vatten så nu klarar jag mig
nog hela natten ! :)
vatten har blivit min drog, men det är ju en bra sak så ! älska vatten!
vart jag än ska så följer en smidig flaska vatten med, överallt.

 

dricker ni mycket vatten ?

dagens !

Hemma efter en bra kväll hos Morfar och Pia.
påvägen hem vart min bror fruktansvärt trög men aah ,
ett skratt fick vi oss alla i alla fall ;)

Storebror: jag kör hem , pappa du har druckit vin

Pappa: ja det kanske inte vore så smart om jag körde.

Storebror: nej för då får du utslag.

Lillebror: får man utslag om man kör när man druckit :O





gulligt !

Helt sjukt vad det var mycket att göra på jobbet idag.
skönt att jag bara jobbade till 14.00 :) morgondagen ser ut
att bli lika fullproppad.

Nu sitter jag och lyssnar på mix megapol och ska snart åka ut till
morfar och fika lite, men först blir det nog en sväng upp till mormor!


dags för sängen

Äntligen fått tillbaka min utlånade mobil, sjukt mycket tjat men nu är den hemma !

Fåglarna utanför får snart en borste på sig eller något om dom inte är tysta.
vaknar av dom stup i kvarten. :@. not nice!
ska iaf försöka sova nu. börjar jobba vid klockan 07.00 imorgon.

Godnatt :) ! ♥

härliga dag !

Legat ute och solat endel idag. badat en sväng och lagat mat.
Och nu har jag precis klickat hem lite skor och kläder :) mumma!

nya sminkpenslar

nu är nya sminkpenslar efterskickade. !
dock inte dom på bilden utan mina har rosa skaft ist för svarta,
sedan är det en aning fler än på bilden och ett helt annat märke :)


äntligen fixat !

Nu kära söta läsare har jag varit duktig och fixat
kommentarknappen! så nu syns den igen :)

hoppas det funkar bättre för er att hitta den !

lila sminkning - lär användas !




1.
Stryk på ett tunt lager foundation, lägg en concealer på den tunna huden kring ögonen. Avsluta basen med löspuder.

2. Svep en ljuslila skugga över hela ögonlocket, ända upp till brynet. Lägg sedan en stark lila färg på locket och sudda uppåt, hela vägen upp mot den främre halvan av brynet. Använd samma skugga i franskanten under ögat.

3. Måla en svart skugga i globlinjen och franskanten. Sudda noga ihop med den lila skuggan, så blir du av med alla skarpa kanter. Dra en linje med svart kajal i franskanten runt hela ögat.

4. Klipp av en lösfransrad på mitten och fäst en halva längst ut på vardera ögonlock. Var noga med att låta limmet torka ordentligt. Dra en linje med flytande eyeliner längs franskanten för att dölja skarven. Svep mascara på ögonfransarna.

5. Le mot dig själv i spegeln och arbeta in ett ljusrosa rouge på kindernas "bulligaste" punkt. Tona uppåt och utåt, hela tiden i cirkelrörelser.

6. Blek läpparna med en concealer och måla dom sedan med ett ljust, rosa läppglans.

7. KLART!


Källa: Aftonbladet

tur det finns trådlöst

Himla tur att det finns trådlöst internet ! :)
ösregnar och åskar ute, men inte stör det mig.
sitter fortfarande och kollar på kläder och skor medan
resten av familjen fick stänga av allt :)

basturum !

sovrummet är som en bastu trots fläkt, kan ju för sjutton inte sova i
denna värme :S
och ska upp tidigt imorgon och jobba.

lite musik såhär på kvällen :)





åska och regn

vaknade av att det åskade och ösregnade, skönt :)
men inte sjutton blev rummet svalare för det.

Idag tilllåter vädret i alla fall städning så det blir dagens planer och
lite fix fram till jobbet.



 

klibbigt värre !

nu är jag hemma från jobbet. det har varit sjukt varmt där idag!
klibbigt och varmt, don't like!
Nu sitter jag i alla fall i ett svalt sovrum och ska snart sova, riktigt trött.


vad är livet utan musik ? ;)


snart jobbet

Nu har jag varit ute i solen hela dagen, riktigt skönt :)
och nu väntas duschen och sen jobbet.
inte riktigt det jag vill göra idag men aah, får la gå, pengar ;)

ha en fortsatt bra dag ! :)

på hemmaplan igen

Nu sitter jag hemma igen efter två helt underbara dagar!
massa sol, bad, god mat, film och underbara vänner :)

Så idag när jag kom hem så kom lillebror fram med någonting:
ett korallfärgat lite pösigare linne. söt han e :) hade köpt det till mig
på deras semester, plutten tänker på mig ;)

precis varit vid badet, kallt men jag kom i men det va inte länge.
så resten av kvällen blir lugn, trött efter värmen.


nu drar jag till Lissie

Nu är jag klar så nu åker jag till Lissie :) kommer som sagt hem imorgon :)
puss på er !!

 

uppfriskande på morgonen


precis gjort en uppfriskande och svalkande ansiktsmask,
skönt nu såhär på morgonen. den ska inte sitta sålänge
så ska snart skölja bort den!

Dagen består utav endel planer.
x äta och fix
x sminkning och kläder
x åka in till Lissie
x sen vidare till X på kvällen

kommer hem imorgon eftermiddag/kväll så bloggar vidare då :) !
men blir något till inlägg innan jag åker


färdig fixat

Nu har jag plockat i ordning bland sminket, plockat fram nya färger och
slängt det som va slut, duktigt !!
såg att den enda ögonskuggan jag inte hade va gul så måste köpa den nu
någon dag!


snart hämta bror

precis duschat och ska snart äta lite.
senare ska jag in till stan och hämta storebror som kommer hem efter jobbet.

dagen på jobbet har varit lugn men mycket skratt ! 
sen vandra jag mig upp till mormor.


 

tråkigt

klockan är snart 03,45 mitt i natten och jag kan inte sova, ovanligt !! :(
så ligger och väntar på att tiden ska gå och förhoppningsvis somna snart,
inte för att det känns så men hoppas går alltid.

kvällsmat och film :)

Nu åkte Hannii precis hem så sitter och äter kvällsmat framför film :)

Idag är det onsdag ( inte mkt kvar )
Imorgon är det torsdag, ( min tillfälliga voffeldag )
Och sen är det FREDAG ;)

puss på det :*

snart badet!

ett stycke Hanni påväg hit så snart blir det
badet med tösen ;) fint väder så passar perfekt !

orkar inte , vill inte

nu ska jag sova , sjukt trött.
upp och jobba imorgon vid 8, vill inte :(
jobbar enda till 16.00. åååh jag orkar inte !!

jordgubbar !

precis ätit upp en liter jordgubbar som mormor så snällt åkte
och köpte till mig. :)
och nu sitter jag i soffan framför Design:  Simon & Tomas ;)
blir en riktigt lugn kväll idag, så sjukt trött.

oväntat väder

bara för att jag lämnade stolsdynorna ute igår så regnar det ! grattis till mig ,
tur mamms inte är hemma just nu ! :)

Nu har jag i alla fall slutat jobba, hunnit äta och väntar nu på att Hannii ska komma hit.
ska springa upp till mormor och hämta jordgubbar också :)

ledig dag, skön dag

Ledig idag och det va riktigt skönt och behövdes verkligen! :)
vädret var med mig !
imorgon jobbar jag mellan 7-14, skönt med inte så lång dag.

Har fått enhel del frågor om när bilder kommer på det jag handlade när
jag var i Ullared och nu kommer några på lite utav det jag köpte :)
och även klänningen jag skickade efter.







sjukt bra film!

Hemma från bion nu ! tack Anna för en bra kväll! :)
Eclipse var i alla fall sjukt bra och inte sista gången jag ser den !

Nu vill jag till Jönköping!


biokväll

Nu ska jag börja göra mig iordning och sen åka på Bio med Annish ! ;)
Eclipse på schemat ikväll.


sjukt bra kväll igår !

Gårdagen var sjukt bra men vart sjutton tog alla bilder vägen ?? ;)
tack alla för kvällen och du ska ha jädrans tur att Elle var där !!!

Först kom frida hit och så kom Jockii och Sköld och hämtade oss för att sedan
åka vidare och hämta Pilla, drog vidare till Lydia. Lite förfest där och mat, haha frida och jag
är så fruktansvärt bra på att grilla ! sen åket vi vidare till en annan förfest som sög, bilresan var kul i alla fall,
fyra i baksätet och jag fick inte plats så satt halvt på sätet och halvt framme hos Jockii och Sköld,
haha kött va kul det va ! förfesten i skirö sög så vi stack rätt fort därifrån vidare till ekbacken !! hahah
super roligt där och lite bråk, men det är smällar man får ta !
när det slutade stog vi nog i en kvart och letade efter bilen men hittade den snabbt och det tog en timme hem
och det brukar i vanliga fall ta tio minuter ! ;) HAHA men kött va kul det va, Jockii, jag och Jonas ;)
och jag har nu fattat att man inte ska klättra i bilen när man är onykter :P

nu sitter jag i alla fall på altanen hemma, funderar på att bada med småttingarna :)
börjar jobba vid två så blir att ta det lugnt nu!

hoppas ni andra hade en bra fredagskväll :)

dags för party

jobbade lite övertid idag men nu är jag hemma och ska snart
duscha, äta och massa fix. sen blir det paaaarty ;)

morgondagens planer

nu ska jag slänga på en film och sen sova.
upp och jobba vid 7 imorgon, men slutar vid 13.00 :)
sen hem, äta, duscha och massa fix med hår, smink och kläder
sen kommer Lindgren och sen Jockis och hämtar oss så drar vi till Lydia
och sen vidare till storfesten ;)

hare bäst folket !

kan verkligen inte sluta :)




nu har jag hämtat klänningen och den är såååå mig ;)
bild kommer senare för nu ska jag äta :)

snart hämta klänningen

precis kommit hem från jobbet :)
hissat flaggan till halvstång :/ och nu väntar maten.
sen ska jag hämta bror och på vägen hem ta ut klänningen
jag skickade efter ! :)


RSS 2.0