nu är det dags för sängen

nu är det dags för mig att dra mig tillbaka.
upp tidigt imorgon och jobba mellan 8 och 12 :)
så godnatt mer er och sov gott !

m-m-m-music ;)


redan uppe och gjort mycket

klockan är ungefär 11.42 och jag har redan hunnit göra mycket.
varit på sjukan med lillebror, banken, handlat mat och jordgubbar som jag
skulle fått gratis om jag varit själv ;) haha sen lite annat gojs.
dagen kommer alltså bli lååång.

dagens outfit !



klänning : bubbleroom
leggings : gina tricot
"halvlång" tröja : MQ

denna dumma reklam

alltså denna dumma reklam, blir snart galen.
den är ju stup i kvarten och när man väl går iväg för
att göra någonting så är det slut direkt men när man sitter och väntar
håller den på i evigheter. :S


utomlands ?

många utav mina vänner åker utomlands nu. hallå vi har ju för sjutton utomlands
i sverige nu ? vf åka på sommaren? åk på hösten eller nått ist :)
visst vill också åka på semester men nu har vi den här i stället, nästan :P
åker hellre när det e kallt och ruggit ute.

När på året vill ni helst åka på semester ?

maten väntar

nu är jag hemma från jobbet och nu väntar maten :)
sen blir det bara slappa resten av dagen.
Imorgon är jag ledig så blir stan med mamms, hoppas min klänning kommit
som jag skickade efter för några dagar sen :)

jobbet

Tog en kall dusch nyss och ska snart klä på mig och sen vandra mig bort till jobbet.
vill inte jobba idag, vill bara vara hemma och inte göra någonting.
lär nog somna direkt när jag kliver innanför dörren ikväll sen. :S


soooolen

Sitter ute och slappar, kollar på ny mobil och försöker få
ordning på den jag har nu. knasboll.
mamms och bror är påväg hem, tydligen köpt cykel och storebror och pappa
jobbar så just nu är jag ensam hemma :)
blir att jobba sen vid 16.15-21.05, konstiga tider jag vet.

fått en speta i fingret och jag är högerhänt så vet i sjutton hur jag ska lyckas
få ut den :S aja, jordgubbarna väntar :)

Tröttis

nu har jag lyssnat mig trött på musik så ska leva mig in i drömmarnas
värld nu och hoppas på att enbart varkna en gång inatt eller vf kanske inte alls ? :)
hoppas går alltid. ♥

godnatt mer er nu :)

ont i magen med glad ändå

Har så fruktansvärt ont i magen så det finns inte, men inte lipar jag för det ? nejnej,
är åt andra hållet, på jätte bra humör :)

dagen har spenderats i solen och sen fixat lite med tvätten.
och nu väntar snart lite mat, sen middag i sommarsolen. mysigt !

Och ett stort grattis till Simon som fyller 20 år idag :)


lägger ut några få bilder sedan midsommar, har inte fått de andra än :)


en väldigt lycklig lillebror :)



skruttan :)







mamms och pappa (:




mer bilder kommer som sagt :)

varmtvarmt !

är sjukt varm, kokar snart över, är riktigt äckligt förbannad och fruktansvärt förvirrad.
kan det bli bättre ? tror inte det.
accepterar ni inte mig som jag är så fine, dra då. det är mitt liv och det sköter jag så himla bra
själv och gör vad jag vill, bara att förstå det söta små vänner, :)

tacka världen för musiken, tycker synd som Milton som sitter och kollar på family guy ensam
och vill till ullared men kommer inte dit :P hehe



Musik :)





Nya Vm låtar

Sitter och lyssnar på dom nya VM-låtarna och man blir så himla glad utav dom
och dom är så sjukt bra så det finns inte :) gillar mest Shakira-waka waka
och K'NAAN-wavin flag. kan inte sluta lyssna på dom låtarna

har precis fixat mina naglar också :) och pratat med Lisseli om helgen,
kommer bli så sjukt bäst så det finns inte :P står bara inför klädvalet, svåraste :S ;)

och jag stör mig fortfarande på att jag inte hittar halsbandet jag köpte igår :S morr !!






Årets midsommarafton

Årets midsommarafton blev så himla bra! kommer inte ihåg om den varit så bra
någonsin ? :) och massa bilder kommer så småningom när jag fått dom.

Först var det då en tur till Ullared som blev mer än bra :)
Sen hem och packa upp allt och sen gick jag bort till Jonas och Carina.
Där blev det jordgubbar,glass,grädde, chokladsås och maränger och gos med hundarna. :)
Sen gick vi bort till fotbollsplaner där massa folk väntade på oss, så spelade vi brännboll och
hade allmän jätte skoj med god dricka och bra sällskap. Jag var både dommare och fotograf där,
ojoj vad jag är duktig !
Efter några timmar gick vi tillbaka till Jonas och Carina och tog det lite lugn och så. sen gick vi bort till
badplatsen en sväng där småttingarna var.
Efter en stund där blev det matdags, grillat och massa annat gott. :)

Helt lyckad dag helt enkelt och bilder kommer :)


Hemma från ullared

Nu sitter jag hemma, har precis kommit hem och snart plocka upp dagens inköp
sen vandra mig bort till Jonas och Carina :)


* två par jeans, ett par pösiga och ett par tighta.
* två linnen
* tjock vit tröja
* halvlång kofta
* spetstights
* tröja till storebror
* byxor till lillebror
* deo till mig, mamms, pappa och storebror
* enormt mycket fix och grejer till naglarna
* nagellack borttagningsmedel
* tops
* bodyspray
* vit väska
* två bh:ar
* ny plattång (diamanter)
* två tunna leggings
* plånbok

har säkert glömt något.
skulle även köpt kallingar till pappa men dom va så fruktansvärt fula så dom struntade jag.

Bilder på kläderna kommer allt efterhand :)

Nu ska jag vandra mig bortåt, börjar bli hungrig !


Supernöjd !

Nu är vi klara på Gekås och ska snart börja åka hemmåt.
har nog aldriiiig varit ifrån ullared såhär tidigt som idag, brukar i vanliga fall
vara där inne i minst 6 timmar men idag var jag snabb och allt är klart
och jag är super nöjd !! :)

Nu bär det av hem mot mammii och sen ikväll blir det nog till Jonas och Carina.

Ha en bäst midsommar :)

snart dags för sängen

Nu är jag hemma efter en häktisk dag på jobbet,
ätit lite kvällsmat och ligger i nu i sängen.
ska snart sova så jag orkar med en varm dag i Ullared,
ska upp vid halv 5 imorgon så :)

Fick ett meddelande från en kompis nyss som är på Rhodos,
jag vill också vara där ! var tydligen jätte varmt och skönt. fusk !

Aja, nattinatti :)

underbart !!

Så göttans underbart !!

nu drar jag i alla fall och gör lite nytta ! :)

liiiite för bra

Legat i solen en stund, känns som om det börjar bli lite mycket sol nu så
ska sätta mig i skuggan med lite mat och sen väntar duschen.
slutar jobba vid 21.05 ikväll också, och jordgubbstårta på det ;)

Och imorgon bär det av mot Ullared för en shoppingtur :)

Ha det bäst i solen!


ajajaj

nu är jag hemma efter en lugn kväll på jobbet
och nu riktigt känner jag att jag bränt i stort sett hela kroppen
i solen, ajajaj, blir att sova med filt inatt, både för värmen och det onda.
Så nu har jag ätit kvällsmat och ligger i sängen och kollar på film , (:

Nattinatti .

Maten väntar sen jobbet

Legat i solen från typ tio tills nu, riktigt skönt och nu
väntar en dusch , maten och sen jobbet.
Jobbar till 21.05 idag sen imorgon är det sista kvällen för denna veckan
och sen blir det upp tidigt på fredag och åka till Ullared :)


härligt väder

Och bara för att jag jobbat hela dagen så är det fint väder, jamen det är ju självklart.
Aja, imorgon är jag ledig till kvart över fyra iaf. :)
härligt väder är det i alla fall :)

På fredag drar jag och mormor till Ullared, sen vad som händer resten av helgen vet jag inte.
det återstår att se.

Vad ska ni göra på midsommar da ??


Och ja, kommentarknappen är fortfarande för ljus.

lugn kväll

- En person har anträffats död i det hus som på söndagskvällen började brinna vid ........ i Nyboholm, Kvillsfors. Kroppen var så förstörd att man inte kunnat avgöra om det är en man eller kvinna. Den kvinna som bodde i huset saknas dock.
Kroppen ska nu undersökas av rättsmedicinare för att man ska kunna få fram identiteten.
Det var vid 21.10-tiden på måndagskvällen Familjen i ett grannhus något hundratal meter därifrån såg svag rök från baksidan av de aktuella huset varefter man slog larm.- 
vi tänker på er  ♥

har jag varit i stan en sväng med mormor, hon skulle klippa sig och nu har jag precis ätit lite mat
och slagit mig till ro framför tv:n. och kvällen blir lugn, och imorgon börjar jag jobba vid 8-16.00.

bad news

inga roliga nyheter alls idag :/
ni ska veta att vi tänker på er ♥

är det ingen som kan komma med lite roliga och bra nyheter ?

dålig morgon

Godmorgon folket, nu har jag vaknat efter en ganska sömnlös natt och vaknar
med inte världens bästa nyheter.
fått i mig lite frukost och ska snart börja försöka få huvudet på annat.
hjälpa mamms lite och sen platta håret, fylla i tidsrapporten och fixa lite.


-Life's a game but it's not fair
I break the rules so I don't care-

ett försök om att sova

nu ska jag lägga mig och försöka sova. trött men om jag lyckas är en fråga :)
så godnatt på er alla och sov gott (:

ger er en varm tanke ♥


:(

Vetlanda: Villabrand

Det har utbrutit brand i en villa på ....... i Nyboholm utanför Kvillsfors. Räddningstjänsten finns på plats och byggnaden skall vara övertänd. Det är ännu inte känt om någon kommit till skada i samband med branden.


:(

fisketur med bror

Efter middagen var Sibbe så uttråkad så vi tog bilen till båten och stack ut
på sjön :) riktigt härligt och roligt. fick en gädda på minst 5 kg och sen en mindre
men den tog vi inte med hem :) sen lite annat smått men som vi lämnade kvar.

Så nu sitter jag här, nyduschad och fräsch och njuter av livet ! :)
ska snart äta lite kvällsmat och sen slöa vidare.

säger det igen

Nu e det färdig städat och jag börjar bli hungrig så ska
vandra mig bort till köket. :)

och jag har sagt det innan och säger det igen , jag vet att kommentarknappen
är mycket för ljus så den knappt syns men jag ska fixa det snart :) jag lovar!

regniga söndag

Idag är det en såndär tråkig regnig söndag.
så blir att vara inne och städa lite och slöa hela dagen. ;)


fortfarande bröllop

Jag kan inte sluta titta på bröllopet :) så himla vackert och de
befinner sig nu på middagen. ååh vad jag längtar tills det är min tur att
stå längst fram som brud!

Skrev igår att midsommar kommer bli bra, men midsommarhelgen kommer bli
ännu bättre än vad det var planerat igår :) 

Nu ska jag ta och skicka efter klänningar! * valde.

shoppa är livet  !


födelsedagar och bröllop

Idag fyller lillebror år, och även emil.
Men lillbror som står i centrum :)

sitter just nu och kollar på förberedelserna inför bröllopet, kommer vara på
i stort sett hela dagen, väldigt kul faktiskt :)
men ska snart börja baka lite paj och sen fixa det sista på tårtan och duka.
sen bär det av till *.

Fick frågan innan hur gammal jag är och kan svara på det att jag är nu 17 men fyller 18 i september.



väldigt lockande, väldigt överskattat och väldigt kul

Sängen är väldigt lockande just nu, galet trött !
kom precis hem från mormor, diskuterat lite.

ser ut som midsommarafton kommer bli bra ! midsommar är bara överskattat
i mina ögon, en stor suparhelg typ. :S

helgen kommer bli massa bra, åker till * imorgon efter kalaset.
ska få människan att fiska ;) HAHA



tröttis

sitter och kollar på film och bara tar det lugnt !
är fruktansvärt trött, skulle hängt med på fotboll men
orkade inte så hamnade här.

och kvällen blir fortsatt lugn :)

du är så körd nu alltså !

Godmorgon :)
eller va ett tag sen jag gick upp men har varit på jobbet och
pratat med sjuksköterskan lite, sen kollat lite med telia, fasen att man inte kan
spärra ett nummer !
Aja , nu sitter jag och kollar på mobiler, måste köpa en ny.

grabben du ligger riktigt risigt till nu alltså , och du inte lägger ner nu så är det jag som
ringer den söta polisen, fattar du ?

såååå duktig !

Jag är bara för duktig alltså ! fruktansvärt bra att köra och mamms är nöjd ;)
Nu blir att det fixa sig lite sen in till stan med Karlsson och förhoppningsvis
träffa Lisseli en sväng ;) och jag e hungrig så människan får fasen ta och hämta
mig nu !

Helgen ser ut att bli jätte bra, kalas för Lillebror också som fyller år :)
sen blir det antingen fest eller filmmaraton eller både och !!

skogen med mamms

nu ska jag ut och köra till skogen med mamms, skulle visst plocka blommor :)

soliga dag !

Ännu en solig dag men har varit inne mestadels på jobbet,
blev lite fika och frågesport ute.
nu är jag i alla fall ledig tills på tisdag, så hoppas på fint väder
men ser inte riktigt så ut :/

godnatt

nu är det dags för mig att sova, mycket sola och lite sömn leder snabbt
till trötthet har jag lagt märke till. så nu drar jag mig tillbaka och sen
jobbar jag imorgon till 16.00. så godnatt med er :)

hur kan man inte vara lycklig ?




åh snacka om vad jag älskar livet nu alltså !!! :D
kan nästan inte bli bättre! :) eller jo ,lisseli you know . HAHAH

Snart iväg

Legat i solen ett bra tag nu, så sjukt skönt
och snart blir det sjukan. fick äntligen iväg honom dit !!
sen blir det att ta det lugnt för att orka jobba imorgon.

Godmorgon folket

Nu är jag vaken och ska snart fixa lite frukost och sen vandra mig
bort till jobbet på möte! locka inte direkt eftersom vädret är på topp. :/
sen får man se om det blir sjukan eller solen :)

Ha en bra förmiddag !

hemma men ingen lugn stund

Nu är jag hemma från jobbet och det blev fullt upp, byta om, försöka få
in min lilla gosse, äta och sen försöka på in honom igen, borsta tänderna,
försöka få in pojken, tvätta bort sminket och till slut fick jag in lilleman, fyskäms på dig !

Nu har jag iaf lagt mig i sängen och stängt på en film :)
imorgon blir det jobbet en sväng och sen förmodligen sjukan med en kompis,
dumma dig som inte åkt in tidigare !!

Aja, godnatt med er nu :)


jobbet

Nu går jag och jobbar ! ;)
tillbaka vid halv tio. !

Brooke Knows best

sitter och kollar på Brooke knows best, love it ! ;)
satt ute i solen innan och åt frukost men det kom sådana där
moln som ingen älskar och förstörde allt .
Och snart ska jag vandra mig bort till jobbet, fixa lite mat innan ! :)

Hur ser eran dag ut ?

Riktigt seg och trött

Nu har jag tröttat ut mig själv på musik så ska sova snart ! :)
och imorgon blir det till att jobba eftermiddag/kväll så förmiddagen
blir bara lugn :)
Godnatt mer er nu och sov gott ! ♥

Weeeeeeeeeeeeeeeeeey !!

Så bäst som man bara kan bli !! ;)

Nu du Lisseli nu smäller det ! nu kör vi så det ryker och ger inte
upp förrän vi uppnått det !! kommer bli så fruktansvärt bra ! :D

jag älskar sommaren !

legat i solen hela dagen och läst, börjat om på Twilight böckerna!
älskar sommaren och böckerna !
Imorgon är det jobba som gäller, pengar pengar.
likaså onsdag och torsdag.


aj ont !

Efter en heldag i solen så har jag ont, ajaj. ! inte skönt men det lägger
sig nog snart :) var riktigt skönt att solen var framme i alla fall !

sen nu på kvällen har jag bara tagit det lugnt då solen tröttar ut en,
så har blivit en och annan Harry Potter film och nu är det Jönssonligan !!

Imorgon är jag ledig och hoppas att solen är framme så man kan vara ute!

..

Det är så själva fan att man bara ska duga när man är singel och
inte håller på med någon! Om ni seriöst tror att ni kommer långt på det så
lycka till för ni kommer misslyckas totalt !!!

...

En väldigt arg Bälla går snart och lägger sig !!!
så godnatt.

lördagkvääääääääääll

Ser ut att bli en lugn lördagkväll, ska snart in till donken med en kompis
som fick ryck. sen blir det nog bara att ta det lugnt, Mr Bean och popcorn ;) !!
känns som om det är söndag idag men nehepp , så vad händer imorgon?
det återstår att se ;) !


sista tapetseringen !

NU  har jag och mamms tapetserat klart lillebrors rum, riktigt skönt !
och nu tänkte jag ge mig på mitt egna rum, storstäda och fix.
vädret är så tråååååkigt, märks inte direkt på det att det är sommar ! :S
tur det finns bra musik så man ändå är på topp ;) !

Goood dag !!

Blev inget skrivet igrå för när jag skrev så laggade datan och sen hann jag inte
börja om !  morr ''

Aja, igår var det skolavslutning, meningslös ! sen träffade jag en kompis, sen hem,
äta massa god mat sen gjorde jag mig i ordning och sen körde mamms in mig till Joakim,
hjälpte honom plocka ut i bilen och sen drog vi och hämtade Kim och sen vidare till sävsjö.
Kim skulle vara dj på studenternas fest så var med honom där, så fruktansvärt kul det va!
helt stört så kul! sen åkte vi hem till Kim , kollade på alvin och gänget, lagade mat och
sen somnade vi!

Idag fick han ryck och började städa, sen drog vi ner på studenten, ååh jag vill också ta studenten!
bara ett år kvar och det fixar vi OP08 !!!
sen åkte jag hem till mamms så nu sitter jag här och har ätit upp någons godis, vet inte vems men det
stod så bra och passade bra i min mage ;)

Godnatt

håret blev bra, är nöjd. magen är mätt och jag är trött så
ska gå och lägga mig nu, :) sov gott alla ni andra :) !


Nya klänningarna

nu kommer bilder på de nya klänningarna jag köpte, det syns lite dåligt så
de ser bättre ut i verkligheten! :)








Och angående kommentar knappen, jag vet att den är för ljus så ska jätte snart fixa den :)




willys eller inte?

sitter i skolan och väntar på min bror.
har slutat och har super ont i mage så vill bara hem !!
funderar på att vandra ner mot Willys och köpa hårfärg men tror jag
tar det med storebror sen!

Imorgon är det sista dagen i skolan , riktigt skönt sen efter det
blir det att träffa en kompis och sen hem ! :)
Helgen ser ut som sådan att på fredag åker jag nog in på studenten och sen
resten av helgen blir det kompisar :) !

Nu ska jag ringa och tjata på min bror !

hemma igen

nu är jag hemma från jobbet, plattat håret och äter nu
kvällsmat, mormors underbara bröd !
ska snart lägga mig och kolla på film och sova.
Imorgon är det filmdag i skolan, segt men aaah.

hoppas ni andra haft en bra dag !
nattinatti''

dagens planer

Jag är världsbäst på tapetsering ;)
om man nu bortser att jag satte mig i limmet men det gick ;)
det blir i alla fall jätte bra och nu sitter jag och väntar på maten.
ska snart duscha också sen vid 17.00 börjar jag jobba, !

dusch och mat väntar ;) hejs !


tapetsering

Nu ska mamms och jag ge oss på att tapetsera lillebrors rum ! ;)
kommer bli så fint så :P (Y)

frukost med mamms


Sitter framför tv:n med mamms och har precis ätit frukost ! :D



måndagkväll!

sitter och lyssnar på musik på mitt rum, måste nog sänka snart för
lillebror ska sova (: ont i huvudet har jag också, dumma dörr till att
stå ivägen alltså och förb*nnade matta till att vara vikt !
förövring så hatar jag lögnare, falska människor och såklart allt som 
står ivägen för mig ;)  !!

- och lilla vän, jag måste få leva mitt liv och umgås med andra.
ta tag i ditt egna liv istället för att lägga över det på andra. -

fixade popcorn innan och satte mig framför tvn + en stor fruktsoda,
men Sibbe fick visst synd på det och det flyttades till andra sida, gulligt :)
Och nu ska jag snart vandra mig till badrummet och borsta tänderna och
tvätta bort sminket!
Är ledig från skolan imorgon men börjar jobba vid 17.00, aldrig fel med pengar ! ;)


 

Meningslös skoldag

Idag var det tillbaka till skolan , tråkigt och dagen var helt meningslös.
Alla de här 4 dagarna är meningslösa :S

men men nu är jag hemma och ska snart ta och äta lite.
sen blir det bara slappt, duscha, film och popcorn :) !!

hemma och allt är klart

Nu är jag hemma hos mamms igen, precis plockat iordning alla saker så
nu bor jag hemma här igen !

Kvällen igår blev inte riktigt som planerat men blev hyfsad ändå och sen var
det upp till jobbet idag efter inte många timmar sömn pga denna värme, så fruktansvärt
varmt det va !
så nu har jag jobbat det sista, tråkigt men så är det. Skolan nu i fyra dagar sen börjar jag
jobba på nytt igen.

Nu ska jag försöka sova lite ! puss  :*

Mamms dag !

Idag är det lördag och mamms ska ha kalas !
tidigare idag har jag solat en hel del, smörjt in hanna med solkräm,
duschat och nu ska jag hjälpa mamms att göra iordning inför kalaset !
Efter kalaset åker jag hem till Kim :)

Igår bloggade jag ingenting för jag hade fullt upp.
Solade först några timmar tills mormor slutade jobba,
åkte sen in till stan och medan mormor fixade lite så vandrade
jag upp till Kim :)
Sen på vägen hem hämtade jag ut mina kläder, så himla nöjd jag är !
bilder kommer sen.
Sen kollade jag på lite film, jätte trött och somnade lite i soffan sen åkte jag
in med lite saker till min bror och sen hem igen , somnade som en stock !

Nu ska jag hjälpa mamms !  :)

älska vädret !

Sitter hemma hos mamms på altanen och njuder av vädret och mitt liv ;)
vädret är helt underbart , likaså livet !

slutade tidigare på jobbet idag så tog bussen vid halv tre till andra staden för att sen
ta bussen hem hit :) i väntan på rätt buss tvingade jag ner Kim till stationen , inte för
att det var några som helst problem för han hade inget val :)

Jobbet annars idag gick fort, gick till dilaysen några timmar och väl tillbaka på min avdelning så
var det fullt upp :) gillas !!



färdigt och klart !

nu är allt färdigpackat utan kylvarorna men det talar för sig själv !
så imorgon åker jag hem med ett lass och sen tar vi resten på söndag ! :)
jag är jätte dukig!! ;)

Nu ska jag sätta min framför tv:n men varma mackor och njuta av det lugna. :)

Hoppas ni haft en bra dag? . ♥

??


Hur kan man inte älska livet ?? :)
  ♥

Packa och städa

Nu håller jag på att packa och städa lägenheten! flyttar hem till mamms igen.
börjar imorgon och jag hatar att packa ! såååå tråkigt !

helgen !! ;)

fy va stressigt !

Nu ligger jag äntligen i sängen efter världens stressigaste dag!
varit så fruktansvärt mycket att göra att jag inte hann gå på toa förrän
jag kom hem. men men , så är det ibland på mitt arbete!

Anyway, ligger i alla fall hemma, super trött i kroppen och ska snart sova !


Helgen kommer bli så bäst !! :)

nu ska jag ut


Nu ska jag ut på stan en sväng!
Apoteket och Willys :) finns på mobilen ''

tråkig dag

Gooooooooooooooooodmorgon !!

Natten var jobbig , varm och massa som levde rövare utanför! kulkul!
Och vaknade av att kommunen började klippa gräset, jätte snällt !

vill inte jobba kväll idag, dag i så fall ! menmen
sitter i alla fall och koller på RachaelRay nu och väntar på att tiden ska gå.

Idag fyller lilla mamms år, Grattisgrattis till dig :)

RSS 2.0