smärta x 1000

va precis ute och sprang trots förbud från läkaren.
och vad hade jag nu lärt mig av detta ??
jo , lyssna på läkaren hur värdelös han/hon än kan vara, (inom rimliga gränser).
och sen , spring inte med mp3:n i sportbh:n , vattenskada :S

nu väntar duschen och imorgon är det inte omöjligt att mina söta kryckor gör mig
sällskap .. och mina söta knäskena!!
jag har sjuk smärta !! helt obeskrivligt !!!!!!!!!  :(

hoppas du är glad mamma

precis beställt studentsakerna och det riktigt kliar i fingrarna nu !
vill ta studenten nu !!!!!
men hoppas mammi är glad när jag kommer hem (A) höhö
men gud så snygg den blev !
och nästan alla i klassen tog rött på bandet och stenen, typisk OP färg men
eftersom inte jag är som alla andra så tog inte jag det utan det jag ville,
ROSA ! min stil till tusen , och rosa i mössan !

riktigt bra ..

Idag är det 18 dagar kvar till den 18e september då jag fyller 18 ! ;)

inte varje dag det är så :P 

Godmooooorgon

Godmorgon !!

sitter och väntar på att religionen ska börja, alltså vid halv 10.
sen vid 11.30 ska vi prova studentmössorna! snacka om lycka !
sen idag kommer troligtvis min mobil, wiho ! och min strorebror, som
jag skulle åkte med hem efter att han slutat jobba är sjuk, så blev jätte
sur för då kunde ju jag inte hämta ut mobilen, men han erbjöd sig att hämta mig
där.  snällt !
nu ska jag göra min engelska inlämning.


blir lugna låtar nu resten av kvällen.




ny tröja - äntligen

fortfarande på dåligt humör, eller det är lite bättre nu.
efter skolan gick jag bort till mormor, hämtade bilnycklarna
sen stan och köpte en tröja och lite mat.
det vart jag så värd efter den dåliga dagen !
hittade äntligen tröjan jag länge sökt ! hittade även ett par skor men
köper dom på lördag istället i Jönköping .




riktigt dålig dag !

så himla jobbigt med sura människor !! har jag gjort er något så säg det
för bubbla istället för att bara gå runt och vara sur !
skolan är alltså gö tråkig, funderar på att göra nått annat. ta hem plugget och sen dra.
så jädrans roligt att vara bland sura människor och så fort jag säger nått
så snäser dom tillbaka ! riktigt kul.

dra ner till stan och shoppa en sväng sen åka vidare kanske ?? ska bli så himla skönt att
få körkort snart så det är inte sant. kan åka vart jag vill när jag vill !

fick nyss en puss på kinden av sofi som förgyller min dag! , hon tvingade mig att skriva det ;)

sofisan förra veckan

riktigt tråkig dag

dagen har varit riktigt tråkig och seg, sovit endel och sen bara tagit
det lugnt, ont i huvudet som vanligt.
har precis duschat och ska snart platta håret sen fixa naglarna .
tänkte köra på fransk manikyr nu istället för någon färg :)


Söndag 29 augusti

Stört, nu är denna månaden snart slut också!
känns som om det va igår jag skrev att det va den första augusti.

Tack för alla kommentarer om att mobilen är bra, höjde min glädje ännu mer ;) !
och för en andra som undrar angående kommentarena.
Sv: Nej alla kommentarer visas ej :)

Har precis sminkat mig och tagit på mig kläder, Fröken Blå idag ;)
har endel plugg som måste fixas och så sen vet jag inte vad som händer idag.
funderar starkt på att springa idag, får inte det än men det verkligen skriker
i kroppen, jag är så sugen på att springa !

ny mobil på ingång !

bara råkade komma åt den där dumma knappen "skicka efter" (A)
men inte gråter jag för det för jag är kär i mobilen och den är redan
betald och klar så slipper höra dom dumma siffrorna när jag hämtar ut den ;)
kommer antingen på måndag eller tisdag.



regniga dag !

Fick med mig Storebror in till stan en sväng. skulle kolla på almarnacka och mobil.
men vi började med KICKS, köpte en parfym, likaså bror.
mobilen struntade jag i, kollar nätet ist.
vidare till MAXI, köpte chips, dipp och sminkpensel, och deo + dricka till bror.
Hittade ingen almarnacka som jag ville ha så får la leta vidare.




hittade massa gamla bilder....

Kollade igenom lite på datan och hittade massa gamla bilder !
visar några ;)









Gud vilken tid det var alltså ! både bra och dålig tid. Men vi fixade att ! ;)
delvis så saknar jag den tiden för vänskapen är inte densamma med många utav
de vänner som fanns då.
finns många många fler bilder men de flesta är inte
visningsdugliga på bloggen ;) hahah

inga planer alls

får helt enkelt se vart dagen slutar ! ska tydligen bli kräftskiva här ikväll så
nått händer, men om många timmar . vandra väl upp till mormor en sväng ! :)
slängde på en lila sminkning idag och blev verkligen super nöjd för att vara första gången jag
gjorde den :) hur ni gör den hittar ni här.









God morgon förresten :)


iväg en sväng

ska jätte snart åka iväg. väntar på att en kompis ska
komma och hämta mig :) kommer hem senare ikväll !
ha en bra fredagskväll alla :)

emmas dumma kommentar !

Emma är en sådan person som har världens stördaste och konstigaste
kommentarer och frågor. visst ibland är det lite smart men ibland vet jag inte
vad hon tänker med ! :)

Emma : vad heter en såndär man mäter blodsocker med ?

Jag: blodsockermätare ?

Emma: hahah jaha , va det inte svårare än så ;)

Lilla gumman , vi går OP3 nu ;)
du har alltid någonting i tanken .


fetakäk och skratt

skolan va riktigt slapp , och på lunchen åkte vi bort till Hasses och åt.
inte så jätte god mat i skolan så Emma och jag slog till med kebabtallrik och loka :P
nu blir det träning !
sen sista timmen va sofi och jag så sjukt trött så skrattade igenom oss lektionen.
stört kul hade vi på youtube ;) 

sofi i egen hög person




förövrigt så vart det riktigt kallt idag, kanske dags att plocka fram de riktiga
höstkläderna och en tjockare jacka ?

älskade lillan i vintras när hon ville ut och leka i snön. hon fick på sig Lillebrors
jacka och mössa och sina egna stövlar, har enbart blöja under :P sötan!


dagens största problem

har varit själv hemma ett antal timmar, men inte längre.
aah i alla fall. Min storebror va iväg och skulle köpa bil och så
ringer han och säger att jag måste föra över pengar från det ena
kontot till det andra för att han inte får ta ut så mycket pengar. (?)
aldrig någonsin fixat med såndär internetbank dosa och grejs så sitter
i ungefär en halvtimma med bror i telefonen och försöker. och mammi va på
jobbet och kunde inte svara när jag ringde från min mobil. men till slut
lyckades jag
, hade skrivit en siffra fel :P hahah
så nu är han hemma, med en ny bil och han är överlycklig :D
och jag är glad för jag är inte ensam längre :P

Imorgon efter skolan kanske det blir en tripp till Jönköping med mammi,
om jag orkar och har tid :) lite shopping hade ju inte varit fel .


höstens tidiga ingång

Tycker personligen att det lider mot tidig höst.
Kanske dags att påbörja höstmodet och sen plocka fram
pälsvästen ?

Eller vad tycker ni ? :)




bra post i brevlådan

slutade tidigt idag också, skönt :)
så är hemma nu och väntar på att mamma ska bli klar med maten :)
mådde inte bra alls i skolan och jag har kommit på vad det beror på.
Skolans skitmat ! billig färdiglagad mat , halvfabrikat och sunkig !
för börjar må dåligt efter maten. har aldrig gillat skolans mat och mattanterna
avskyr mig och jag dom :)

fick lönebesked idag också, riktigt gött ! mer än jag trodde så är på bra humör.
så nu blir datan min ;)

min lilla prinsessa

jag mår bra igen fast extremt trött !
kvällen har varit fullproppad.

x duscha, fixa med hudkräm och ansiktskrämer
x föna och platta håret
x fila och måla naglarna
x fixa och äta kvällsmat
x plocka fram kläder tills imorgon.

Har hittat en data jag ska köpa nu så snart är den hemma !
Ska nu kolla på film och sova :) gonatti ♥


saknar mig älskade prinsessa otroligt mycket !


tv och kvällsmat

nu blir det att kolla på fångarna på fortet och äta kvällsmat!
mys ! och sen ska jag bestämma kläder tills imorgon så jag slipper
göra det på morgonen :P

inte min dag

slutade vid kvart över ett , riktigt skönt ! :)
så ligger hemma i sängen och har super ont i magen.
det är verkligen inte min dag idag! ska snart ta en varm duscha och
sen bara vila.

blir mer och mer sugen på att köpa datan på fredag så lutar väl åt att det blir så :)

ny data kanske ??

mitt knä värker och jag skriker snart av smärta !!
dagen började bra, engelska och har nu en timmas rast och
sen engelska igen. :)
måste igentligen gå ner till stan sen efter skolan men på grund av vädret är det
inte så jätte lockande :S men får se hur det blir med det.
funderar på att gå ner till stan efter skolan på fredag och köpa en data :D wiii ;)

kul att behöva gå med skena 24/7

jag e lycklig , ja jag e lycklig...

snacka om lycka eller ????? :D JAG NJUTER
Vet ni hur skönt det va när Holta körde om Pedersen i det sista och
vilken lycka jag fick !! åååh jag njuter.

Ligger hemma i sängen och har ont i huvudet, dels av allt skrik och spänning och
sen av annat. Så ska snart ta och sova :)

så godnatt med er söta läsare :)


Gina Jeans

Har en liten fundering som stör mig väldigt mycket !
VARFÖR töjjer sig alla gina tricot jeans efter en användning ???!
passar perfekt i butiken men när man använt dom ett tag sitter dom
som påsar på benen , snyggt !

speedway ikväll ;)

precis ätit middag, jag har ont i huvudet och Lillerbror står
i duschen och sjunger HV71 sånger ;) duktig grabb !!!
Nataliie frågade nyss om jag vill hänga med på speedway, självklart ! :)



älskade engelska och student !

har rast till 14.40, hur segt som helst !
kör sen med min älskade engelska :D
såg även i gallerian att vi har mössprovning på tisdag !!
HALLÅ ??! vi ska prova studenmössorna redan, jag är så pepp ! :D


tidig morgon

Godmorgon!
redan ätit frukost och sitter nu och halvsover.
jag orkar inte, jag vill inte, ont och jag är trött. vilken dag detta kommer bli.
och vet heller inte vilka kläder jag ska ha, kanske ska börja välja det dagen innan ??
aja, nu ska jag i alla fall börja göra mig i ordning så jag kommer iväg i tid. puss hej ♥

kör nog på rött idag, men vilket utav plaggen ??


Svar till Natta.

Svarar på din kommentar här Natta :)
visst vi kör på det men jag håller mig till dom låga några dagar till ;)
sen är vi båda på att ! (Y)

nya skor ;)

går runt med ett par utav mina älskade högklackar och tänkte skicka
efter lite nya för att göra det bästa utav denna dagen, verkligen
usel än så länge,. lyssnar även på The pussycat dolls för att få upp humöret ;)


.... ...

sitter i skolan , ska snart gå och äta.
men vill inte vara här ! vill köra mitt egna rejs !
och världens sumpigaste schema och tråkiga lektioner.
käretid vad negativ jag är. slut med det :)
hoppas ni andra har det bra !!

ruskigt trött

hemma igen och ligger i sängen reda men magen är inte på min sida.
är ruskigt trött, både trött av sömn och trött på Lillebror
som inte vill sova, han är nervös inför skolan vilket han inte vågar
erkänna :) (ska börja 6:an imorgon) så han springer nu in och ut, upp och ner,
fram och tillbaka.

jag har inte orkat fixa kläder eller planera något än, tar det imorgon för har
extra tid för vi börjar vid 10 så Storebror och jag tar bilen.

Hoppas ni andra haft ett bra lov och att skolan kommer bli bra för er :)
Nu ska jag och min dumma mage sova . Godnatt ♥



vill verkligen inte tillbaka, vill köra mitt egna rejs FULLT UT och inte bara
på "halvtid" . vill vara klar med utbildningen !

massa fix på kort tid

Vaknade tidigt idag utav fruktansvärd magsmärta !
gick upp och ställde mig i duschen, mycket skönt.
sen blev det god frukost framför tv:n och nu håller jag på att fixa
för fullt, massa ska fixas innan jag börjar jobba vid 14.00 .


lite utav höstens mode

lite utav höstens mode, tycker jag, går ut på att "sticka ut", våga vara dig .
And I love it ;)

Våga bära de där färgglada skorna, våga ta på dig stora lyxiga örhänge till
den där vardagsklädseln. Våga vara dig :)
Jag tänker i alla fall följa det till 1000.




tråkigt men sant

det är stört ! hur jag än vänder och vrider på rummet så får jag inte plats !
måste helt enkelt ha ett större rum eller ett rum till. mina kläder,skor och väskor
får snart inte plats med mig :O :( börjar redan märkt att nya garderoben börjar bli lite liten.
nu när jag snart ska skaffa lägenhet måste jag nog ta en trea bara för att jag ska få
plats med allt :)

eller om man har sådan tur att hitta en sådan här lägenhet :)


kort semester

Min semester höll inte så väldans länge, redan tillbaka på jobbet.
Och grattis till mig, måste köpa en data, ny tv och sen ett körkort.
Du är duktig du Bälla ! :)

min nuvarande lilla bebis.


bra dag med lissie

Blev en riktigt bra dag med Lissie.
mer shopping än jag räknade och mat på det .
stötte även på Tedenby mitt på stan, ohlala ;)

Direkt när jag blev innanför ytterdörren hemma ringer jobbet
och frågar om jag kan jobba hela helgen , ja men självklart !

lite utav dagens shopping

saltvatten spray


ring och armband, love it ;)


guldväska


diadem med smycke


Gonattinatti.



God natt världen ! nu går jag och lägger mig :)

Taio Cruz - Dynamite


Min 18års klänning

HITTAT DEN !!
Jag har hittat min klänning jag ska ha på min 18års fest!
den är snyggast i världen :D
och jag säger det, om någon utav er som kommer har en likadan
får ni antingen byta kläder eller åka hem :)
så våga inte ens härma mig med den.

Bild kommer närmare den stora dagen.
Idag är det bara 30 dagar kvar !

min egen väg

nu är det snart tillbaka till utbildning som gäller, undersköterska.
vill inte riktigt just nu nej , vill gå min egna väg som är åt helt andra håll.
men bara ett år kvar sen gäller det ;) då börjar min egna väg.
nu ska jag vandra mig bort till duschen och ta en lång varm dusch
och sen inte göra någonting på hela dagen! bara en slappardag 

Imorgon blir det in till Lissie, shopping, fika och bara umgås. mys :) !


Darin - LoveKiller


bälla svara angående knäfrågorna

fått en hel del frågon angående mitt knä och knäskena
så tänkte ta det nu så ni förstår vinken :)

Saken är såhär att jag, för ungefär 1½ år sedan var ute på
ett festställe och någon ropade på mig så jag skulle vända mig om
men foten "fastnade" på golvet och knät hoppade ur led, drog tillbaka det på nått vis.
Vilade en stund sen satte jag enbart ner stortån på golvet och knät hoppade ur led igen.
Efter några timmars vila och tillpiggnande åkte mammi och jag in till sjukan
för röntgen och punktering av knät, kom enbart blod ur det så dagen efter det
låg jag på operationsbordet. Visade sig att mitt knä hade gått i två bitar.
(inte på mitten utan på sidan). så har inte en fullständig knäskål på högerbenet.
Sedan dess har det aldrig blivit bra, läkarna säger att jag ska träna men det
blir bara värre utav det och deras råd har nu lett till att jag tvingas gå med
knäskena från det att jag vaknar på morgonen tills jag somnar.
Så nu fajtas jag mot sjukhusen om min rätt till BRA sjukvård.

vilket liv för en 18 åring att gå med ständig värk.
så säger det till er läsare, GE INTE UPP !! har ni nått som inte känns okej,
sök för det och ge inte upp förrän det är bra. ni har all rätt till bra sjukvård!

ny knäskena

precis kommit hem efter en åktur. åkte först till stan, storebror skulle
handla nått och jag köpte även en ny knäskena.
Sen körde vi ut han till Nicke, och jag säger det, VÄRLDENS HÅLA !!
Så nu är jag hemma och har ont i huvudet.

får se hur mycket den nya skenan kommer användas, trivs i den gamla
fast den är lite lite stor.


regn regn och åter regn

detta tråkiga väder alltså !
det va fint en stund på morgonen/förmiddagen och lagom till
att jag skulle ut och sola så blir det dåligt väder.
blev att hålla sig inne ist och kolla på Top Model 4, Cityakuten och Sjukhuset.

kör på gult och svart idag .







Tröja: Gina tricot
Linne: Gina tricot
Tights: Nelly
Smycken: H&M, Glitter och halsband från Makedonien.

kärleksvisan


nya skor men glömt bort

Kom på nu att jag glömt bort att visa och säga att jag fått ett par nya klackskor.
lägre klack och så fruktansvärt sköna skor så det finns inte.
Fick utav min Gammelfarmor :)

[ visar en annan dag (A) ]

kör på vit/röd randigt idag







där har ni även en del av min mobil som någon frågade efter.
Alltså en LG KS360.

några utav era tips

Tänkte lägga upp några utav era tips som ni skickat in och några utav mina tips.

Postat utav : http://micaelabergne.blogg.se/
Åh, jag älskar sånt! Bra värmeskydd till håret gör jättestor skillnad, jag använder mig av Trésemmes, och frisörbalsam är verkligen bättre än ica-balsam, mitt kommer från disp. :)

Sen är tejp jättebra inom make-up, tillexempel om du vill göra en "vinge" från ögat tejpar du från ögats yttre kant och snett uppåt, sen är det bara att måla med ögonskugga och dra bort tejpen försiktigt så har man världens snyggaste "vinge" ;) likadant om du vill ta bort överflödig ögonskugga som ramlat ner på ansiktet, bara att ta tejp och dutta bort det!

Postat utav : http://isabellatorle.blogg.se/
Om man vill ha starkare, tjockare och längre fransar så ska man smörja in fransarna med vasselin innan man går och lägger sig varje dag. Jag gjorde detta ett tag och jag tyckte det funkade bra, dock har jag inte orkat göra det varje dag nu längre.
Kram isabella :)

Mina tips !
♥Vatten, drick vatten i mängder varje dag, visst du blir kissenödig men det är det värt.
♥Tvätta ansiktet noga morgon och kväll och smörj sedan in med dag/natt kräm som är
utvalda för just din hudtyp.
♥Borsta inte håret när det är blött, det sliter mer.
♥Värmeskydd !!!!

som sagt: Något jag alltid har med mig så är det en flaska vatten, dricker otroligt mycket vatten om dagen, vilket
ger bättre hy och hår. Tvättar även ansiktet nog med ljummet vatten morgon och kväll och smörjer in med
dag/natt kräm som är speciellt utvalda för just min hudtyp.
Borsta aldrig håret när det är blött, använder ALLTID värmeskydd, (avänder mig utav Syoss,
och det rekomenderar jag starkt ! ) ej hårsnoddar med metallspännen med mera.
kan fortsätta länge men ni fattar vinken, bara sådana småsaker gör stor skillnad i längden.

Fick även frågor om make up.
1. Vilket tar man först, foundation eller concealer?
Sv: Foundation först sedan concealer, annars finns det risk att concealern smetas ut och ingen skillnad blir.

2. Eyeliner eller kajal ?
Sv: jag gillar att använda båda. Men eyeliner ger en mer intensivare känsla tycker jag medan kajal bli en mer
"mjuk" känsla, svårt att förklara. men oftast blir det eyeliner för min del.
Vid användning så ska kajalen på före ögonskugga och eyeliner tvärtom. tycker du att din kajal försvinner lite
i färgen efter du haft på ögonskugga så kan du lägga på ett litet lager ögonskugga i samma färg som kajalen.
Och alltid macaran sist!


Tack för ALLA tips :) !

trötta ögon , mirakel make up

Idag led jag av otroligt trötta ögon så mixade till det med en ljus sminkning.

♥ lägg en bra bas i hela ansiktet 
♥ "trolla" bort mörka ringar under ögonen med en concealer
♥ lägg en ljus ögonskugga över hela ögonlocket, ändå upp till brynet
♥ lägg en ljusbeige skugga innåt ögonvrån ut mot halva locket och sedan en lite
guldigare precis i mitten och en ljusbrun längst ut och sudda den lite uppåt.
♥ sudda ihop alla färger, inte för mycket utan bara så att kanterna försvinner
och lägg sedan lite utav den ljusbruna under nedersta fransraden.
♥ vill du så lägg på en eyeliner och sedan mascara. annars bara mascara.
Klart !

Så enkelt trollar du bort trötta ögon, med en ljus ögon makeup.
Du kan såklart använda andra färger men tänkt på att helst använda ljusa
vid trötthet. Glöm inte att le :)



har ni tips ??

Mina hår - och makeup tips är helt slut !

Har ni några bra tips på hår och makeup ?
har ni några speciella tips ni ofta anväder er utav ? :)

få detta uppklarat

folk har frågat om jag är gjord photoshop i min header.
Sv: NEJ det är jag inte, bilder på mig är orginal, endast de "utsuddade" kanterna
som är fixade, men jag är i helt orginal. bakgrunden ska egentligen vara grå/brun men är som
sagt "utsuddad" till vitt för att smälta ihop med resten.
dock är bilden sedan tidigare i år, är numera guldblond.

så, där va det uppklarat :)



vart kommer detta sluta ?

God morgon , God förmiddag.

jag slutade jobba i lördags och jag är redan uttråkad och om
en vecka är det tillbaka till utbildningen igen. sista året nu kommer
förhoppningsvis gå sjukt fort :)


är nog bäst eller så ..

käretider vad jag är bra !! :D






roadtrip

nu är jag hemma, även nyduschad. skönt !

sitter och pratar med Lissie som också fått semester nu :)
blir förmodligen Jönköping i veckan/helgen med tösen, sweet !

världens sötaste Lissie .


snart utgång

ska snart gå ut och äta, riktigt hungrig.
tråkigt väder är det också, kletigt och äckligt.
ingen sol heller. usch!

pratade med min kompis som nu är i Göteborg och där
är det tydligen stålande sol och hon ligger vid havet. snacka om fusk.


inget att göra

jaha vad gör man nu när semestern har kommit ??
hoppas det blir fint väder i veckan så man kan vara ute och njuta.
nu ska jag iaf ÄNTLIGEN måla naglarna ! så efterlängtat.


åååååååh , värdelöst !

Det är sjutton inte rättvist att Lindgren ska förlora pga
den dumma motorn som promt ska gå sönder i sista varvet !!!!!
MORRRRRR !

ritkigt gött Lindgren !!

Sitter och kollar på GP:t med mammii !!!
RIKTIGT GÖTT LINDGREN !!!

Och gissa vem som har semester ?! Joooo Bälla ;)
fick jobba över men nu är jag hemma och hejjar på Freddan !!!


nyklippt, nyfärgad och dålig uppdatering

nu är jag hemma , blev lite stressigt efter jobbet så hann inte blogga någonting.
håret blev jätte bra, riktigt nöjd, tack Tilda :) !
efter det åkte mormor och jag till Maxi, handlade lite gott tills ikväll och sminkpenslar
och sen åkte vi och hämtade ut mitt paket .





något ni tror på ?

Kom och tänka på att det är fredagen den 13e imorgon, kanske
kommer hem med grönt hår och tuppkam ? blir kanske så fel ?? :P
nej fy, jag är så mån om mitt hår så lipar väl sönder om det inte blir bra.

inte för att jag tror på den myten men man vet aldrig .
har ni någonting sådant ni tror på ?


platta håret och sen jobbet

precis ätit en stor middag och ska nu ta och platta håret för
att senare dra mig till jobbet. inte pepp någonstans på jobb idag.
och imorgon efter jobbet åker jag och klipper mig och färgar håret. :D
det gillas :)

här kommer bilderna !
orkade inte ha allt smink framme så massa är nerplockat i lådorna
och i den silvriga boxen


före.



efter.




fint väder idag !

Godmorgon .
natten varit bra ??

idag är det som sagt jätte fint väder ute så nu tänker jag
gå ut i solen och sola en stund :)
börjar jobba vid 16.15 så har några timmar på mig att njuta ! :)


riktigt trött

är riktigt trött nu så ska sova.
orkar inte lägga upp bilderna idag utan fixar det imorgon!
godnatt mer er ♥

snart färdigt !

nu är det snart färdigt ! :D
gick upp och hämtade en sänglåda hos mormor, så nu försvann en hel del (A)
men blir arg på sminket för jag får INTE PLATS med allt!

fick frågan utav Lovisa,som undrade om jag gillade smink och sånt.
sv: JAG ÄLSKAR SMINK! shopping, smink, kläder, skor, väskor och smycken är
något jag bara älskar ! och har i överflöd :) men lika nöjd för det.


börjar bli trött på detta...

börjar bli trött på att städa och fixa nu.
vill ha allt färdigt nu och bara kunna ta det lugnt,
gillar inte när det är grejer överallt och stökigt så
hoppas jag hinner fixa allt klart ikväll.

funderar starkt på att...

hemma från jobbet och ska egentligen plocka lite i sovrummet,
ska fixa sminkbänken. men funderar istället starkt på att skicka efter
skor och en sminkpalett, eller paletten är redan efterskickad ;)

120 färger och 7 borstar. ska även köpa mer borstar.

går om och om .....

denna låten går verkligen inte få ur huvudet!
kan inte sluta lyssna på den !


jobbet ikväll

nu ska jag vandra mig bort till jobbet för att jobba kväll.
kommer hem vid ungefär kvart över nio ikväll. puss♥

bilder på väsk/skoplatsen

före och efter.

allt fick ändå inte plats med det mesta utav skorna och väskorna.








förlåt för ...

förlåt för dålig uppdatering ! 
håller på för fullt att fixa. väsk och skoplatsen är nu klar men
det får inte plats ändå hur jag än gör :S
men det får duga för tillfälligt :)

bilder kommer senare.

äntligen klart

NU är äntligen garderoben klar och jag är super nöjd!
sminkbänken och lite annat fix ska vara klart senast onsdag och jag
hoppas jag hinner bli klar med sko och väskplatsen imorgon.

före,nästan färdigt, klart. (det är större än vad det ser ut som på bild)










10 minutar'n

håller på att fixa sovrummet för fullt .
och idag tog det hela 10 minuter innan jag lyckades skada mig !
brukar annars göra det direkt.
men sovrummet blir iaf bättre och bättre, hoppas på att resultatet blir bäst :)

bilder kommer senare.

i högklackat !

städar i högklackat, du är duktig du bälla !
mammi kommer snart hem och lär la få sig ett gott skratt ! :)
men det bjuder jag på !

Mammi älskar mig ;) !!

precis städad huset. ! plockat in ALL tvätt, såsom lakan och påslakan, lagt
allas kläder i högar och lagt på rummen. och jag fick min Lillebror att plocka in
lite utav sin tvätt, känner mig riktigt duktig för lyckas aldrig få han att göra som jag vill.

Nu ska jag i alla fall börja plocka i mitt sovrum endel och fixa med kläder och skor,
så det inte är över hela rummet längre :)
och just nu vill jag bara åka iväg, bara ta det lugnt, shoppa, bo på hotell och njuta !
men blir kanske Stockholm med Lissie senare i höst ! göttans !
och snart blir det Jönköping för shoppingdax med henne :)


bra kväll igår

kvällen igår blev jätte bra ! lugnt och roligt hemma hos mig innan och sen
vidare till Backen. tog inte lång stund innan jag tappade bort Frida och Nilla
och träffade Ella, ;) 
Blev Strömavbrott efter en stund :S hur konstigt som helst för det ska inte gå där.
blev i alla fall kolsvart, och då menar jag verkligen kolsvart! satte oss på dansgolvet med
en hel massa annat folk.
Strömmen kom tillbaka och ella och jag lyckades få dj:n att börja spelar tidigare än dom fick,
och det blev knökafullt med folk. gick fasen knappt röra sig på dansgolvet ! men stört kul va det!

Tack alla för en super bra kväll!

nu ligger jag framför tv:n , ska snart ta en varm skön dusch. äta lite och sen vid
14.00 börjar jag jobba. ! angående jobbdagen igår så va det fullt upp, va tvungen att jobba
över till fyra. DET va den dagen som varit mest att göra.






fest @ my place ! ;)

nu äre som sagt fest @ my place ! ;) göttans !

och jag är så smart att dra på mig rosa/puderrosa klänning och röd knäskena ! :P HAHA snyggt.









sova direkt

nu är jag hemma från jobbet och har nog varit den dagen som
varit mest att göra på under min tid där.
Så nu är jag riktigt trött och ska upp och jobba vid sju imorgon så
blir sängen nu direkt.

imorgon blir det jobb till 14.30, sen hem och duscha och fixa sen vid sex kommer tjejerna :)
sen vidare för ännu mer fest.

Hoppas ni andra haft en bra dag !

bild från förrförra festen vi hade tsm !



shit va mörkt hår jag hade där :S

bra att ha ibland !

fick en egen verktygslåda plus massa verktyg utav mamms och pappa nyss.
tills jag flyttar hemifrån. kan alltid vara bra att ha ;) !




och nu måste jag dra till jobbet innan jag kommer försent ! hemma vid nio. !

målare kanske ?

Kanske ska satsa på att bli målare ? ;)
eller inte kanske, vet precis vad jag vill så ingen målare här inte.

ska snart ta och äta lite, fixa lite grejer och sen vandra mig bort till jobbet. inte pepp!

åååh vad jag älskar dig !

kommer vara snyggast på hela festen i helgen !
ska som sagt på fest i helgen, först hos mig sen vidare, och kommer
vara snyggast, men min underbara älskade knäskena!
men aah , kan inte gå utan den så det är en räddare, men jag gillar den ändå inte ! :S

I mitt tidigare inlägg frågade jag er om "framfoten" eller hälen ska vara i först .

annieellen svarade då:  Självklart ska du gå med hälen först! Förlåt men det finns inget
fulare än tjejer som går "plattfot" i klackskor! Hela poängen försvinner liksom då...
då kan man lika gärna gå i flippflopps!

Sv: Och jag håller helt klart med, provade att gå med "framfoten" först i vanliga skor men
kände mig som världens tönt och slutade direkt.

Och Mälina frågade i ett tidigare inlägg hur jag fick så mycket reklam.
Sv: den har jag fått från olika sidor för att göra reklam för dom . ex, bubbleroom.
bara att kolla runt, sök tillexempel på google. :)

högklackande tips !

Läsare ! hör så himla mycket om det där med att gå i klack,
att hälen ska vara i först, och vissa säger att "framfoten" ska vara i först.
Vad är egentligen "rätt" ???


050810

Augusti ? stört att det redan är Augusti.

Sitter och kollar på MTV och äter frukost.
ska snart vandra mig upp till mormor och se hur det gå
för henne att tapetsera. försöka få med henne in till stan en sväng.

vad har ni för planer ?

(lilla mormor)


hotell i stockholm

Kära läsare, jag behöver tips.

någon som vet om någon bra hotell i stockholm ? :D

Bälla tycker till !

har länge undrat en sak !
Varför man ofta kollar "snett" på de människor som sticker ut? Varför ?
det är modigt och absolut inget fel på det. fått endel kommentarer
utan folk som påpekar min längd plus klack, jaha ? visst jag är lång och det
finns inget som säger att jag inte kan ha klack för det. Klagar folk
bara för att de själva inte vågar sticka ut eller vad är det frågan om ?

Våga sticka ut, du är snygg!

bara jag som ...

tror inte det bara är jag som längtar lite till hösten.
inte bara för att jag fyller år då utan också för att
få gå in på höstens mode och färger.


världelösare läkare finns inte !

Rubriken får tala för läkarbesöken.
nu sitter jag och kollar på Top Model men ska ut i solen
och sätta mig tänkte jag. riktigt skönt ute idag.

sen får jag väl måla en sista gång så det blir färdigt ! :)

baka chokladbollar kanske ?


typiskt mig

så himla typiskt mig! råkade få fast ett dunder starkt smärtstillande plåster på fingret
idag på jobbet. käretider prova för hundan inte det ! fort gick det.

nu är jag i alla fall hemma. ligger och slöar framför tv:n just nu men ska snart sova.
upp tidigt för sjukan imorgon. puss ♥


läs och lär

Okey people! Läs nog nu och fatta!

Jag är INTE som alla andra! fatta det någongång, jag älskar att sticka ut,
jag går inte ut för att träffa killar, jag går ut för att ha kul, umgås med vänner,
träffar jag en kille så gör jag. Om andra tjejer har saker på ett vis betyder det inte att
jag, bara för att jag är tjej, också ska ha det så. vill jag ha nått fixar jag det, oavsett om inte
andra gör så. Och bara för att jag går omvårdnad betyder det inte att jag BARA gör saker som det
innebär. Minns så tydligen när jag berättade för några klasskompisar att jag skulle ta modellbilder och
lite såntdär, svaret jag fick va " HAHAHA du kommer aldrig passa till det. det är INTE du, det funkar
inte för dig bälla " jätte gulligt. men grejen va den att jag lyckades så jädrans mycket bättre än vad jag
själv trodde och kommer gå mycket längre med det. Så snälla söta rara människor,
sluta tro att ni vet allt om mig och att jag är som alla andra.

Hospital here I come, again

ja ni läste rätt, jag ska ge sjukhuset ännu ett besök!
imorgon klockan 9.00, ny läkare och jag hoppas verkligen att
han är bra annars skäller jag ut dom totalt ! trött på värdelösa läkare.
fram tills dess blir det knäskena och massa ipren. måste även till jobbet,
försent för sjukanmälan :/ men ska ta ledig på torsdag.

sex and the city

sitter och kollar på "sex And The City" ,igen, i väntan på att mammi
ska komma hem !


sämst morgon

vaknade först av smärta sen av att pappa ringde, tog sin
lilla tid att ta sig till telefonen.
nu har jag i alla fall lyckats ta mig till tvrummet och sitter och
kollar på sjukhuset. redan sett alla avsnitt men kollar gärna igen :)

hörde igår att de nu kommer tillåta upp till 12 reklamavbrott under en film,
eller om det va under en timma, någonting utav det va det. men hallå ?
tolv? inte någon mening med att se filmen på tv då.


världens sämta tur!

blev en springrunda innan, eller vet inte om jag kan kalla det springa men aah,
det va meningen att det skulle va det. hade knäskenan på mig men gjorde ändå så ont
så hade jag haft mobilen med mig hade jag ringt efter hjälp. så imorgon blir det att ringa läkaren
för detta går inte längre, blir bara värre och värre.  

nog om det. dagen har varit bra ! väldigt slö och så men har slipat, målat och fixat lite annat så
har varit rätt bra ändå trots tröttheten. så nu väntar en skön dusch sen sängen.

(knäskenan, fast min e röd/svart!)
super bra, rekomenderar den starkt till er som behöver extra skydd!


fixfix

håller på att målar lite. har även fixat hyllorna riktigt
och beställt klipp+färg tid ! Fredagen den 13:e !! alltså nästa vecka.
förändring till max. me like! ;)

1 augusti

stört va tiden går !! redan 1:a Augusti 2010.

ni anar inte hur glad jag blir utav alla dessa kommentarer om att ni
gillar min blogg :) jätte kul att ni gillar den !


alla älskar bälla !

käre tider, mina grannar måste verkligen älska mig !
blev halvt döv själv utav det jag höll på med så det hördes en bra bit.
moahah ! men aah , jag gör vad jag vill :)

Jobbet gick bra och sen va det hem och börja bygga, men hyllorna gick i bitar
och jag fick börja om! sen har jag målat bänkskivan igen, och mig själv på nått vis !


RSS 2.0